„Dacia a susÅ£inut această taxă ÅŸi continuă să o susÅ£ină, întrucât în calitate de constructor de automobile, nu poate accepta ca în România să se producă ceea ce s-a întâmplat în Polonia după intrarea sa în Uniunea Europeană în mai 2004”, a declarat astăzi François Fourmont, Director General al Automobile Dacia.
François Fourmont consideră că repunerea în discuţie a taxei de primă înmatriculare, ar reprezenta o pierdere de credibilitate a României în faţa investitorilor străini.
În urma votării Codului fiscal în luna iulie a anului trecut, Grupul Renault a lansat un program de investiţii care vor face din Dacia – Piteşti cel mai mare centru industrial al Alianţei Renault Nissan din lume.
În urma acestui program, totalul sumelor investite de Renault la Dacia începând din 1999 va atinge 1 miliard de euroi la sfârşitul acestui an. În acelaşi timp, capacitatea de producţie a uzinei va ajunge la 350 000 de maşini pe an. Datorită acestui program, douăzeci de noi furnizori care au încredere în Dacia se pregătesc să se instaleze în România.
Din statisticile oficialilor de la Dacia, după încheierea procesului de aderare din 2004, Polonia a fost invadată de 2,5 mil de maşini second-hand în doi ani şi jumătate, din care 1,8 milioane erau mai vechi de 10 ani vechime.
În acelaşi timp, piaţa maşinilor noi s-a prăbuşit. Ea a scăzut cu 35% în 2004, iar de atunci nu şi-a mai revenit.Dacă în 2003 se vindeau 350 000 de vehicule noi, în 2006 s-au vândut numai 220 000.
În prezent, pe piaţa auto din Polonia intră în fiecare lună 100 000 de vehicule de ocazie, adică tot atâtea cât au intrat în România de-a lungul întregului an 2006.
Consecinţele reproducerii unui fenomen similar celui prin care a trecut şi prin care continuă să treacă Polonia ar fi dramatice. Dacă vânzările de maşini noi au scăzut în Polonia cu 35%, cele de maşini noi cu un preţ mai mic de 10 000 euro au scăzut cu 50%.
Miza, dincolo de aspectul economic, o reprezintă mii de locuri de muncă ameninţate să dispară la Dacia şi zeci de mii de locuri de muncă ameninţate să dispară în România.
Parcului auto din România este constituit din 3,5 milioane de maşini din care 60% au peste 10 ani, iar aproximativ 15% sunt mai vechi de 20 de ani.
Prioritatea, în opinia reprezentanţilor Dacia, o constituie întinerirea, modernizarea acest parc. Măsurile de acordare a unei prime de casare pentru vehiculele de peste 12 ani contribuie la îndeplinirea acestui obiectiv.
„A lăsa să intre în România între 1 ÅŸi 2 milioane de maÅŸini cu o vechime de peste 10 ani nu va ameliora în nici un caz această situaÅ£ie. Åži dacă maÅŸinile de ocazie importate nu vor fi scumpe, piesele de schimb vor fi. De aici, riscul înmulÅ£irii pieselor de schimb de ocazie, a pieselor contrafăcute, cu toate riscurile pe care acest lucru le comportă în planul securităţii, fără a aminti de formele de trafic care sunt generate de o asemenea situaÅ£ie”, a subliniat Fourmont.
Oficialii Dacia se declară de acord cu faptul că România, în calitate de membră a Uniunii Europene, trebuie să respecte regulile europene, „dar acest lucru nu înseamnă că România trebuie să lase să fie distrusă o industrie de automobile pe care am reconstruit-o în cursul ultimilor 7 ani”, au mai declarat aceÅŸtia.
Amos News
Le frica de concurenta, sa lase preturile mai mici la fel si la piesele de schimb,suntem in u.e. care rezista v-a merge mai departe care nu……