Consiliul UE propune eliminarea taxei de înmatriculare a autovehiculelor în 5-10 ani

Consiliul miniştrilor pentru economie şi finanţe din Uniunea Europeană /ECOFIN/ susţine eliminarea progresivă, într-un interval de timp cuprins între 5 şi 10 ani ani, a taxei de înmatriculare auto, a declarat, marţi, la Bruxelles, ministrul economiei şi finanţelor, Varujan Vosganian.

Potrivit oficialului român, UE are în vedere şi instituirea unui sistem de restituire a taxei de înregistrare pentru autoturisme, precum şi o corelare a taxei anuale de circulaţie cu emisiile de CO2. Într-o discuţie cu presa română, Varujan Vosganian s-a referit şi la problema taxei de primă înmatriculare auto instituită de România, pe care Comisia Europeană o consideră discriminatorie şi neconformă cu prevederile Tratatului UE.

‘Vom trimite o formulă mai detaliată în ceea ce priveÅŸte taxa specială, iar această propunere va fi însoÅ£ită de o anexă cuprinzând tabelele cu taxele pentru diferitele categorii de cilindree, vechime ÅŸi tehnologie, urmând să avem discuÅ£ii tehnice ÅŸi apoi să tragem o concluzie’, a afirmat ministrul economiei ÅŸi finanÅ£elor, adăugând că ‘este bine că la nivelul Comisiei Europene se apreciază faptul că Guvernul României face eforturi de a-ÅŸi adapta această măsură la solicitările Uniunii’.

ÃŽn ce priveÅŸte criticile venite de la Bruxelles potrivit cărora taxa ar fi discriminatorie, Varujan Vosganian a spus că în cazul unora dintre ele, ‘răspunsul nostru a fost lipsit de echivoc, în sensul că am luat măsuri conforme solicitărilor Comisiei’. El a menÅ£ionat în acest sens o corelare mai bună a taxei cu preÅ£ul maÅŸinii ÅŸi ‘posibilitatea existenÅ£ei unei autorităţi la care să se poată face contestaÅ£ii când proprietarul nu este mulÅ£umit de nivelul taxei’.

‘Există o singură temă care nu este soluÅ£ionată, dar nu în sensul unui refuz al României de a accepta punctul de vedere ale Comisiei Europene”, ci care va face obiectul unui dialog între punctele de vedere deosebite, a declarat Vosganian, reiterând faptul că, din punctul de vedere al Guvernului României, nu este vorba despre o discriminare.

‘Să presupunem că maÅŸinile Logan s-ar fabrica într-o altă Å£ară a UE. Atunci, când o asemenea maÅŸină produsă în străinătate ar fi introdusă pe piaÅ£a românească, taxa specială ar fi identică cu taxa specială aplicat unui Logan fabricat în România’, a explicat el.

Ministrul economiei şi finanţelor a adăugat că maşinile second hand care au fost fabricate în România au avut deja o taxă de primă înmatriculate atunci când au fost cumpărate de la fabrică, astfel încât, dacă sunt revândute de la mâna a doua la mâna a treia, nu mai sunt taxate a doua oară.

ÃŽn schimb, autoturismele la mâna a doua care sunt aduse în România din străinătate se taxează – pentru că pe spaÅ£iul fiscal românesc ele nu au fost taxate până acum -, dar de fapt este vorba tot despre o taxă de primă înmatriculare.

‘Aceasta este construcÅ£ia pe care România o are în vedere ÅŸi care elimină discriminarea. Ca atare, dacă am presupune că maÅŸinile Dacia s-ar fabrica în afara României, o maÅŸină Dacia achiziÅ£ionată în străinătate s-ar taxa când ar intra pe piaÅ£a românească, deoarece ea nu a mai fost taxată aici’, a spus el.

Varujan Vosganian a arătat că acest punct de vedere urmează a fi dezbătut la nivel tehnic în perioada următoare. Până acum, Executivul a trimis la Bruxlles o scrisoare de intenţie în care a prezentat principiile pe baza cărora face această construcţie şi a solicitat Parlamentului să retrimită la Comisia de buget-finanţe un proiect de modificare a Codului fiscal în care să se introducă astfel de propuneri.

‘După ce ne-am asigurat că aceste măsuri se pot introduce în legislaÅ£ia românească, în această perioadă pe care am cerut-o la Parlament, purtăm consultări cu Comisia Europeană pentru a găsi o soluÅ£ie, iar dacă soluÅ£ia la care se va ajunge va fi adoptată în sensul propunerilor noastre, ea va fi supusă dezbaterii Comisiei de buget-finanÅ£e a Camerei DeputaÅ£ilor’, a precizat el, estimând că acest lucru ar trebui să se întâmple în cursul lunii mai ‘pentru că avem o constrângere ce decurge din perioada de 60 de zile solicitată de Comisa Europeană’. Rompres

Adauga un comentariu

*