Crâmpeie de poveste/ prezentarea Grupului Şcolar Industrial Letea

Motto: „Împlinirea Legendei Personale este singura îndatorire a oamenilor… Nicio inimă nu a suferitcând a plecat în căutarea visurilor ei, pentru că fiecare moment de căutare este un moment de întâlnire cu Dumnezeu şi Veşnicia… Iubire nu-l va abate niciodată pe om de la Legenda lui Personală. Într-adevăr, viaţa este darnică pentru cine îşi trăieşte Legenda Personală !”
(Paulo Cohelo – „Alchimistul”)

Stăpânirea destinului propriu presupune înţelegerea lumii. Înţelegerea lumii înseamnă nevoia de repere. Reperele însă evoluează neîncetat sub acţiunea creativităţii umane. Iar creativitatea umană presupune nevoia de libertate.
Astfel că, în educaţie e important a se urmări aspectul dual al libertăţii:
– libertatea morală – baza creaÅ£iei spirituale si materiale
– libertatea social politică – pentru normarea condiÅ£iilor “egale” ale
consensului de valori ÅŸi ale manifestării libertăţii moral – creatoare.
Paul Coelho spunea că “ împlinirea Legendei Personale este singura îndatorire a oamenilor…”. Astăzi, liceul nostru poate dovedi că îşi urmează “ Legenda Personală”, iar profesorii au devenit cu vremea adevărate călăuze spre lumină.
Oamenii trecutului şi ai prezentului duc o viaţă de trecere relativă, relaţiile lor tinzând să aibă o durata îndelungată. Oamenii viitorului trăiesc insă intr-o tranzienţă înaltă a creaţiei, în care durata relaţiilor este scurtată, iar înlocuirea lor este extrem de rapidă.
Despre trecut, prezent şi viitor vom vorbi în cele ce urmează. Fiecare lăcaş de cultură îşi are propria poveste. O poveste despre întemeiere, despre sacrificiu, despre aspiraţia spre înalt, despre încercarea de desăvârşire. Pentru a putea vorbi însă despre liceul „Letea” este necesară stabilirea etimologiei numelui: „Lete”, în mitologia greacă, era Zeiţa Uitării, fiica Zeiţei discordiei. Lete a dat numele unui fluviu al Infernului ale cărui ape fac pe oricine le trece să-şi uite trecutul. De asemenea, „Letea” este denumirea unui grind fluvio-maritim din Delta Dunării situat între braţele Chilia şi Sulina.
Cineva spunea că „cine nu are trecut nu are prezent”. Liceul nostru îşi are originea într-o şcoală de veche tradiţie în învăţământul tehnic şi profesional băcăuan, Şcoala de Ucenici Industriali, a cărei istorie este strâns legată de înfiinţarea şi dezvoltarea Fabricii de hârtie “Letea”. Şcoala a fost înfiinţată prin Ordinul Ministrului Muncii nr. 42542 din 12 august 1943. Este demn de remarcat că , deşi în plin efort de război, educaţia ştiinţifică şi tehnologică reprezenta o prioritate a statului.
Lăcaşul şi-a deschis porţile la 4 octombrie 1943, sub conducerea directorului învăţător Nicolae C. Enescu şi sub îndrumarea directorului general al fabricii, ing. Constantin Nicolau. Şcoala avea trei clase cu un număr total de 49 de elevi, iar corpul profesoral era format din: învăţător Nicolae Enescu, prof. Fridrich Stok, ing. Alexandru Aldea, ing. A. Păduraru, ing. Ion Chirilă, preot Gh. Apăvăloaiei şi căpitan Ion Breţcanu. Scopul urmărit era formarea de oameni calificaţi, dar şi înzestrarea lor cu temeinice cunoştinţe generale. Dovadă în acest sens stă programa de învăţământ ce cuprindea materii precum: limba română, limba germană, geografie, istorie, desen, muzică şi sport, drept, educaţie cetăţenească, igienă.
În perioada 1944-1946 şcoala şi-a întrerupt activitatea datorită ocupării localului de către armata sovietică.
După reforma învăţământului din 1948 instituţia se numeşte „Şcoala Medie Tehnică”, sub conducerea ing. Petre Stratan.
Şcoala cunoaşte o evoluţie constantă, numărul de elevi creşte iar profilurile se diversifică, în concordanţă cu evoluţia fabricii şi modernizarea tehnologiilor. Astfel, din 1957, funcţionează o Şcoală Tehnică de Maiştri, iar din 1964, o Şcoală Tehnică Postliceală.
În anul 1971 se înfiinţează primele clase de liceu şcoala schimbându-şi denumirea în „Liceul Industrial de Celuloză si Hârtie”.
În anul 1991 liceul primeşte denumirea de „”, Bacău, conform HG 705 din 1991 şi anexa.

Evoluţia istorică a impus diversificarea modalităţilor si mijloacelor educaţionale. Nu trebuie să fii expert pentru a înţelege că educaţia este relativ limitată de condiţiile economice, sociale, politice şi chiar culturale. Depăşirea acestor condiţionări impune o educaţie permanentă pentru creaţia de valori, inclusiv morale, o fortificare spirituală şi nu doar revendicarea de a “consuma” drepturi. Simplu vorbind, pentru a avea garantate drepturi este absolut necesar a avea o bază materială, indispensabil, dar deloc suficient pentru a trăi normal, în ordine socială , economică şi morală.
Chiar şi numai pentru a şti, a vrea şi a putea să înveţi este nevoie ceva mai mult, este nevoie de o dotare ce vizează punerea în acord a voinţei cu idealul.
În prezent liceul are 26 săli de clasă, sunt amenajate 11 cabinete şcolare şi un cabinet de consilier psiho-pedagogică, 15 laboratoare, 10 ateliere şi o bibliotecă cu peste 35 000 de volume. Toate acestea sunt cuprinse in 4 corpuri de clădire structurate astfel:
– corpul A, amenajat pentru activitatea didactică;
– corpul B, amenajat cu laboratoare ÅŸi ateliere – ÅŸcoală;
– corpul C, având două etaje de cămin ÅŸi două etaje în care se desfăşoară activitate didactică;
– cantina.
Intrarea într-o societate de tip informaţional, precum şi reorientarea profilurilor în contextul schimbărilor survenite după 1989, a determinat modernizarea şi amenajarea de noi laboratoare şi ateliere. Putem menţiona aici laboratoarele de informatică, de depanare tehnică de calcul, de industrie alimentară şi chimie industrială, precum şi atelierele de patiserie .
Cu implicarea de eforturi umane şi materiale deosebite s-a demarat realizarea unui proiect in cadrul Programului PHARE, Coeziune economică şi socială. Suntem încântaţi că roadele muncii noastre au fost materializate prin selectarea proiectului în vederea finanţării de către Comunitatea Europeană. În prima etapă vor fi alocate fonduri în valoare de 145 000 euro, în scopul dotării unui atelier de industrie alimentară la standard european, din care 45 000 euro reprezintă echipamente de informatică şi birotică.
Toată această activitate, de permanentă creştere şi modernizare a bazei materiale, s-a transformat într-o preocupare a echipei manageriale şi a colectivului de cadre didactice, având în vedere corelarea cerinţelor de moment ale pieţei locale a muncii cu formarea competenţelor profesionale specifice meseriilor solicitate.

Poate că am reuşit să surprindem o frântură din “zborul nostru în bătaia săgeţii” – aşa cum spunea Horia Patapievici. Esenţial rămâne faptul că acest “ zbor” n-ar fi fost posibil fără zvâcnirea spre înalt a noastră, a tuturor. Atuurile noastre sunt credinţa, dragostea şi speranţa.

GRUPUL ŞCOLAR INDUSTRIAL “LETEA” BACĂU
Str. LETEA, Nr. 24, Bacău, Jud. Bacău
Tel/Fax: 0234553835, E-mail: leteabc@yahoo.com

OFERTA EDUCAÅ¢IONALÄ‚
AN ŞCOLAR 2007 – 2008

LICEU, clasa a IX-a

PROFILUL Nr. locuri
– tehnic 28
– resurse naturale ÅŸi protecÅ£ia mediului 84

ÅžCOALA DE ARTE ÅžI MESERII, clasa a IX-a

DOMENIUL Nr. locuri
– industrie alimentară 56
– mecanică 28
– tehnici poligrafice 28
– fabricarea produselor din lemn 28

AN DE COMPLETARE, clasa a XI-a

DOMENIUL Nr. locuri
– industrie alimentara 84
– electromecanica 28
– tehnici poligrafice 28
– chimie industrială (seral) 28

LICEU, clasa a XII-a RUTA PROGRESIVÄ‚

PROFILUL Nr. locuri
– tehnician electromecanic 28
– industrie alimentara 28
– electrotehnica 28
– prelucrarea lemnului 28

LICEU, clasa a XI-a RUTA DIRECTÄ‚ CURSURI SERALE
PROFILUL Nr. locuri
– tehnician în instalaÅ£ii electrice 28
– tehnician chimist de laborator 28

Adauga un comentariu

*