Teste Nationale – stres, calcule si party

Elevii claselor a VIII-a au sustinut in aceste zile primul examen important din viata lor. Testele Nationale nu sunt un examen de „maturitate”, ci doar antecamera adolescentina a marii provocari si aventuri din liceu.

Unii isi calculeazã stresati media finalã si ce sanse au sã intre la liceul mult visat (“sper sã intru la “Alecsandri”…la românã cred cã peste 8.50 iau…din câte am calculat cu profesorul, la matematicã am pierdut un punct si 10 sutimi, din cât stiu eu, iar la istorie nu-mi fac griji”), iar altii calculeazã…zilele rãmase pânã la “party si la lene”. Pentru cã “merit asta dupã toate eforturile depuse in timpul anului”, ne spune, hâtru, Alex de la {coala “George Bacovia”, la un suc, bucuros cã a scãpat de tocealã: “ce-o sã fie in weekend dupã ce vãd rezultatele !! Partyy, nebunieee, distractieee!!! Am chef de mega-party cã pleacã ai mei din oras..si am invitat câteva persoane la mine acasã…restul s-au autoinvitat”.

Stresul

Câtiva colegi ai lui Alex (din categoria autoinvitatilor), la aceeasi terasã: “la românã am fi preferat sã fie un pastel… era mult mai usor pentru cã aveam ce scrie. Poezia de Ana Blandiana e usoarã, dar n-am putut scrie mult pentru cã nu erau multe figuri de stil, procedee artistice. Poezia era o descriere a pãrintilor si a legãturii dintre pãrinti si copii.”.
Diana de la “Spiru Haret”, emotionatã ca o gâzã: “Din cauza emotiilor, la mate m-am incurcat pe la exercitiul III…of, numai intr-un stres am stat sãptãmâna asta”…
Alex: “Pãi, te-nvãtãm noi terapie…sã vezi ce te eliberezi de stres…let’s party!! Yeyeye”

“Pentru ei poezia este grea”

Un profesor de românã, dirigintele copiilor, la aceeasi terasã, zâmbind mustrãtor-iertãtor: “E timp si de distractie, dar sã vã vedeti mai intâi intrati la liceu…(aparte: “ei se bucurã, au gradul ãsta de inconstientã”). Cred cã elevii ar fi vrut “Pastelul” sau alte poezii mai pentru vârsta lor pentru cã textul Anei Blandiana a fost cam peste nivelul lor de a intelege. Pentru cã este ambiguitatea specificã liricii neomoderniste, pe care un copil de clasa a VIII-a nu are cum sã o inteleagã. Am lucrat cu ei astfel de texte, dar, in general, pentru ei poezia este grea. Celelalte subiecte au fost chiar prea facile. Se putea lua 7 si ceva fãrã literaturã. Puteai sã nu inveti nimic la literaturã si sã iei 7,60. Ceea ce e foarte ciudat. Pentru cã partea de literaturã era 2.40, restul, cererea, si câteva probleme se puteau rezolva si fãrã sã inveti genuri, specii literare”.

Predictii matematice

Dacã predictia inspectorului scolar de matematicã Ovidiu Trofin se adevereste, elevii au si mai multe motive sã-si acorde o portie de… destindere. Dupã opinia acestuia, subiecte la matematicã au fost chiar usoare, si preconizeazã cã la varianta asta numãrul celor picati va fi extrem de redus. “Subiectele puteau fi finalizate in timp scurt. N-au avut in fatã subiecte care sã le intindã capcane. Chiar si ultimul punct, cel mai dificil, era abordabil. Si copiii sunt de pãrere cã a fost usor, cã au fãcut toate calculele”. Asta asa e…i-am vãzut deja pe unii dintre micutii Einstein cum stau la capitolul “calcule”.
Aida PULPAN

Adauga un comentariu

*