… Asa scrie in dreptul lui Sympatiku de câteva zile. Plus semnul “busyâ€. Sympatiku e id-ul pe messenger al lui Radu, elev in clasa a XII-a, la Colegiul Economic, care a intrat in focurile examenului de maturitate. Deja a anuntat pe toatã lumea, printr-un mesaj offline, cã “sryyy all o sã vb my rar sãptãmâna asta pentru k sunt ocupat cu bacu, cu kestii…Când mã eliberez vom continua diskutziile!
Succes celor cu ecsamen mâine J ji toata sãptãmâna viitoareâ€. Tot el revine, inainte oralul la românã, si ne mãrturiseste celor de pe mess cã invatã de zor, zi si noapte: “n-am luat incã la românã k intru azi la 2…pe cãldura asta: (…. tzinetzi-mi poomnii ppl! am invãtat azi-noapte juma d materie, ce trebuia sã fi invãtat in 4 ani :(((“.
Fir intins! …
…ii ureazã toatã lumea, iar urãrile se pare cã il ajung din urmã pentru cã Radu’ mamii a fãcut ce-a fãcut si-a pescuit un 9 baban de care e foarte mândru: “lumeee am revenit ji am luat 9!! sunt multumit k is praf la poezii ji mi’a cãzut ploomb d bakovia, am jtiut binisor, ji am invãtat un singur coovânt sã mã dau jmeker, am folosit in loc d figuri d stil, tropi…ji comisia a fãcut nijte ochi mari…discutau ei intre ei acolo…eh i’am impresionat :)…is geniu! la engla o fi my ujor sau my rãu?â€.
Limbaj fragmentar, incoerent
“My indulgenti sau my rãi la exameneâ€, profesorii de românã nu se aratã foarte impresionati de bagajul de cunostinte al elevilor, tot mai redus de la an la an. Multi dintre elevii examinati, ne spune o profesoarã de românã de la Colegiul “Vasile Alecsandriâ€, utilizeazã un limbaj fragmentar, incoerent, gen cel de pe internet, pentru cã alocã foarte mult timp liber chat-ului. Profesorii de românã incadreazã expresii ca “ploomb d bakovia†ori prescurtãri gen “k†(ca), “dc†(dacã), juma (jumãtate), nush (nu stiu) etc. la capitolul “mutilãri ale formelor corecte, gramaticale a cuvintelor, in detrimentul limbii româneâ€. “Patima tinerilor de a petrece ore in sir pe internet duce incet, dar sigur, la degradarea limbii româneâ€, prevesteste cu mult pesimism un alt dascãl. Suntem in curtea scolii si, in timp ce purtãm discutia, suntem inconjurati de elevi care anuntã in gura mare ce note au luat la proba modernã. Profesoara imi face semn sã ascult (“mostre de limbaj fragmentar si de americanizare a limbii româneâ€):
“Hello guys!…
…am luat 10 la inglish!â€, mãi, dacã vã cade subiectu’ cu moneda unicã si drapelul Uniunii Europene, sã ziceti ca in carte…trust me, I’m a teacher!â€, “eu intru acum…da’ n-am emotii…dacã nu stiu sã rãspund la ce mã intreabã n-o sã zic I’m sorry mama ca nu stiu subiectu’…o iau pe arãturã…vorbesc si eu cât pot de mult si sper la un 10, if not, life goes on!â€.
Un elev rosu tot iese nervos din liceu si aruncã pixul cât colo: “am luat 9! Da’ m-am bâlbâit de credeam c-o sã mã pice! F***! Mi-a cãzut influenta muzicii in cinematografie bla bla…mamã, ce cald e…dacã-mi cãdea ceva despre pc games sau adolescentii si internetu’, le dãdeam lectii…†Odatã atins subiectul, un nor sympatik, ca de ploomb, acoperã cerul si ploaia ne alungã din curtea scolii cu bacu’ nostru cu tot, cu kestii…
Aida PULPAN