Precizări privind drumul „reclamat” de Traian Băsescu

Garda Naţională de Mediu face precizări în legătură cu sistarea temporarară a lucrărilor de pe DN66. Redăm textul integral al comunicatului.

In baza Acordului de mediu nr.102/20.11.2001, s-a efectuat scoaterea definitiva din circuitul silvic a suprafetei de 7,2 ha (drum forestier axial Jiului de Vest), situat in judetul Hunedoara, in raza Ocolului Silvic Lupeni, avand ca scop realizarea lucrarilor de transformare in drum national a drumului forestier de legatura intre DN 66A km 30-604 Campul lui Neag si cantonul silvic Campusel km 47-765.

Pentru emiterea acordului de mediu, s-a obtinut avizul nr.21/23.11.1999, eliberat de Administratia Parcului National Retezat.

De asemenea, pentru realizarea obiectivului, SC Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania-SA- Directia Regionala de Drumuri si Poduri Timisoara, beneficiarul lucrarii, avea obligatia de a obtine acordul de mediu pentru realizarea proiectului din punct de vedere al impactului asupra mediului si a protectiei mediului.
Pentru obtinerea acordului de mediu, beneficiarului i-a fost solicitat Studiul de impact, Avizul Natura 2000, Avizul de gospodarire a apelor si Acordul Administratiei Parcului National Retezat, deoarece o parte din lucrari se desfasoara pe raza Parcului National. Totodata, Administratia Parcului a mai solicitat beneficiarului executarea a doua ecoducte (traversari) pentru protejarea habitatului batracienilor si a trei pasaje la nivelul partii carosabile pentru migrarea unor specii de vanat.

In anul 2006, obiectivul a fost verificat de Garda Nationala de Mediu- CJ Hunedoara, care a constatat ca beneficiarul DRDP-Timisoara nu detinea acord de mediu , fapt pentru care a fost sanctionat cu suma de 60 000 RON , iar constructorul CCCF-FDP Timisoara SA Ag 3 Campul lui Neag nu detinea autorizatie de mediu pentru organizare de santier, fapt pentru care a fost sanctionat cu suma de 60 000 RON. De asemenea, beneficiarului i s-a adus la cunostinta de catre comisarii GNM ca, odata ce a fost sanctionat, nu mai avea voie sa execute nicio lucrare pana la obtinerea acordului de mediu, dar acesta a tergiversat obtinerea avizelor necesare si a continuat lucrarile de constructie si consolidare a drumului.

In urma comunicatului comun GREENPEACE-WWF, referitor la continuare lucrarilor neautorizate la DN 66A, Comisariatul General al GNM s-a autosesizat si in data de 7 iunie 2007, a efectuat o verificare a obiectivului , unde s-a constatat intradevar ca beneficiarul lucrarii, SC CNADNR-DRDP Timisoara nu obtinuse Acordul de mediu si continua lucrarile, drept pentru care a fost sanctionat din nou cu suma de 60 000 RON pentru lipsa actului de reglementare. De asemenea, comisarii GNM au dispus sistarea activitatii agentului economic pana la intrarea in legalitate. Totodata, urmare a verificarilor din teren, s-a constatat executarea de sapaturi si excavatii in zona speciala de conservare, unde a fost distrus habitatul natural si flora salbatica, de catre constructorul FDP-Timisoara, fapt pentru care a fost sanctionat cu suma de 60 000 RON.
In data de 13 iunie 2007, o comisie formata din reprezentantii Garzii Nationale de Mediu, Inspectia de Stat in Constructii-IJC Hunedoara, Apele Romane Craiova-SH Petrosani, Administratia Parcului National Retezat, Ocolul Silvic Lupeni, consultanta SC CONSIT SA Bucuresti si constructorul SC CCCF FDP-Timisoara a analizat situatia lucrarilor executate si a eventualelor probleme ce ar putea aparea pe perioada sistarii lucrarilor, prin exprimarea punctului de vedere al fiecarui participant.

Inspectia de Stat in Constructii a solicitat constructorului sa procedeze la inventarierea lucrarilor necesare a fi conservate pe perioada sistarii lucrarilor, cu respectarea Normelor Tehnice de Securitate a Muncii. Directia Apleor Jiu Craiova –SH Petrosani a solicitat executarea unor lucrari de curatire si degajare a albiei aluvionare a Jiului de Vest, pentru prevenirea unor eventuale viituri.

Comisia s-a intrunit si in data de 4 iulie 2007, iar in urma discutiilor a intocmit o nota de constatare , prin care au fost stabilite toate lucrarile de conservare care trebuie executate pentru prevenirea unor accidente ce ar putea aparea pe perioada sistarii activitatii, conform normelor stabilite de reprezentantul Inspectiei de Stat in Constructii. –Legea nr.10/1995, Ordinul MLPAT 564/D/1991, Normativ C 56 si Codul de practica N.e 01-99.

Adauga un comentariu

*