Sa circuli in august, „luna italienilor”, pe strazile din Bacau a devenit de cativa ani un cosmar. Cozi imense pe diferite artere din oras, atat in zona centrala cat si la iesiri, blocaje, autovehicule parcate aiurea din lipsa de locuri amenajate.
Soferi nervosi care injura ce-apuca mai intai: Politia, Primaria, partenerii de trafic. Un tablou din care lipsesc cu desavarsire cei abilitati sa decongestioneze traficul. Nu tu politisti care sa deblocheze circulatia in principalele intersectii, nu tu politistii Primariei, alungati de canicula sau ploaie prin cine stie ce birouri ferite, nu tu serviciile de blocare a autoturismelor parcate neregulamentar. Se intampla asta de cativa ani, tot mai enervant cu cat numarul „italienilor” si masinilor lor e in crestere.
Intersectii de cosmar
Intr-un top al zonelor unde se produc frecvent supraglomerari in trafic ar putea conduce intersectia de la Colegiul Economic, coada de autovehicule dinspre strada Stefan cel Mare depas indinclusiv semaforul de la intersetia Mioritei ( benzinaria MOL). La aceeasi intersectie, zeci de soferi trebuie sa astepte minute in sir pentru a prinde culoarea verde a semaforului dinspre Autogara spre Mioritei. O alta intersectie de cosmar este cea de la Tic-Tac, mai ales pe directia Orizont, coada ajungand de la Tic-Tac pana spre Policlinica cu plata. Trafic dificil se inregistrezaa in orele de virf si pe podul de la Margineni, pe sensul intrarii in oras (parte din vina revenind tir-urilor parcate ilegal la intrarea Pambac), la Politie–pasapoarte la trecerea de cale ferata (din cauza parcarilor pe trotuarul de linga Dedeman, cu acceptul ilogic al Primariei), iesirea din Bacau spre Metro la semaforul de la URA.
Cauze si (d)efecte…
… Infrastructura, bat-o vina, mult depasita de numarul mare de autoturisme, lipsa parcarilor, dar si nerespectarea de catre unii soferi a semnelor de circulatie sunt factorii principali care conduc la acest trafic de cosmar. Colac peste pupaza s-a ivit si situatia Podului peste Bistrita, care a scos peri albi celor care au avut drum in sau dinspre Serbanesti. Nu lipsita de importanta e si atitudinea unor agenti de la Politia Rutiera care, in locul depistarii zonelor cu blocaje si a dirijarii circulatiei in zona, prefera patrularea auto pe centru, de multe ori viteza mica a autoturismelor Logan ale Politiei ingreunand si mai mult traficul pe banda care se afla. Lucru mai greu vizibil pentru mai marii sefi ai IPJ.
Octavian MINDRILA