Piaţa cafelei din România se cifrează la 150-200 milioane euro în anul 2007, în creştere cu aproximativ şase la sută faţă de anul trecut, a declarat, pentru ROMPRES, directorul general al Elite România, Matanya Schwartz, la lansarea sortimentului de cafea Selected Gold în România.
‘Peste 22.000 de tone de cafea prăjită, măcinată ÅŸi ambalată ÅŸi peste 7.000 de tone de cafea vrac se comercializează anual, în România. PiaÅ£a cafelei a crescut cu aproximativ opt-nouă la sută în 2006, faţă de anul precedent’, a precizat directorul general Elite România.
Din totalul cafelei comercializate pe piaţa românească, cafeaua instant reprezintă numai 25 la sută, potrivit declaraţiilor acestuia.
’70 la sută dintre consumatorii de cafea din România preferă cafeaua la ibric’, a declarat, pentru ROMPRES, Alice Iordache, senior brand manager Elite România.
Pe această piaţă, cafeaua Super Premium deţine o pondere de unu la sută, în timp ce cea mai mare cotă de piaţă revine cafelei Uper Premium, de aproape 60 la sută, potrivit, senior brand managerului Elite.
Elite România are o capacitate anuală de producţie de 12.000 tone de cafea. Cifra de afaceri a companiei fost de 68 milioane euro, în 2006. Compania are o cotă de piaţă de 53 la sută, în volum, pe piaţa românească.
Elite a lansat cafeaua Selected Gold, sortiment din care compania va produce, lunar, aproximativ 50 de tone. Pentru realizarea ÅŸi promovarea acestui sortiment, Elite a investit cinci milioane euro. Cafeaua se prepară la filtru, iar preÅ£ul cu care se vinde pe piaţă este de 11 – 11,5 lei pentru 250 de grame.
‘Selected Gold se va vinde, în special, către clienÅ£i de tip office. Estimăm că acest sortiment va fi vândut către 4.000 de companii, până la finalul anului 2007’, a menÅ£ionat Alice Iordache. ROMPRES