Doar 15 la suta dintre elevi stiu sa scoata ideea principala dintr-un text! Evaluarea nationala de anul acesta a mai concluzionat: 24la suta dintre elevii clasei a IV-a nu stiu sa rezolve probleme cu trei operatii, iar la limba romana, 14,5 la suta au rezolvat doar un sfert din cerintele testului!
Ministerul Educatiei si Cercetarii a propus o noua reforma a invatamntului. Printre altele, se vor desfiinta testele nationale. Unde vom ajunge? Sa pornim de la rezultatele obtinute de cei 3. 510 elevi de clasa a IV-a care au participat la evaluarea natională din mai 2007. Acestea au scos in evidenta starea de fapt a invatamantului romanesc. Doar 15 la suta dintre elevi au stiut sa scoata ideea principala dintr-un text!
Potrivit statisticilor, jumatate dintre elevii de clasa a IV-a se pricep foarte bine la matematica, se descurca bine la limba romana, iar doua treimi dintre ei au rezultate nesatisfacatoare la stiintele naturii. Ingrijoratoare sunt constatarile la testul de limba romană, unde 14,5 la suta dintre elevi au raspuns corect doar la un sfert din cerinte, însa doua treimi dintre ei au reusit sa rezolve corect cel putin jumatate din cerinte. Si ne mai miram ca avem „intelectuali” care se exprima caraghios in limba romana!
Doar 15 la suta dintre elevi au stiut sa gaseasca ideea principala dintr-un text dat, însa majoritatea a stiut sa scrie corect romaneste.
Mai bine stau lucrurile la celelate discipline. La matematica, doar doi elevi din zece au rezolvat sub jumatate dintre sarcinile primite, dar aproape jumatate au fost capabili sa raspunda corect la mai mult de trei sferturi din întrebari. La geometrie, 68,2 la suta dintre elevi au stiut sa rezolve trei sferturi dintre cerinte.
Exista, totusti, 24 la suta dintre elevi care nu stiu, la sfarsitul clasei a IV-a, sa aplice metodele de rezolvare si de calcul la problemele care au trei operaţii.
La stiintele naturii, elevii au obtinut cele mai slabe rezultate, doar 5 la suta dintre ei reusind sa raspunda corect la peste trei sferturi dintre întrebari. Tot la stiintele naturii, doar unul din 10 elevi a rezolvat testul foarte bine.
Prin raspunsurile date la stiinte, 21 la suta dintre elevi au dovedit ca stiu care sunt proprietatile corpurilor si materialelor, dar nu au si capacitatea de a aplica practic respectivele cunostinte teoretice. (N. Turcu)