40% dintre companiile imobiliare mici şi mijlocii vor dispărea după adoptarea normelor europene. Unul dintre motivele principale este comportamentul neprofesionist pe care l-au afişat de-a lungul timpului multe dintre companiile de profil în relaţia cu clienţii.
Una din cele mai frecvente acuze la adresa companiilor vizează mărirea preţurilor proprietăţilor imobiliare pentru că acesta presupune un comision mai mare pentru agentul care intermediză tranzacţia respectivă.
Analistul imobiliar Narcis Gorea spune că nu în toate cazurile agenţii imobiliari respectă toate regulile pieţii, şi de aici problemele apărute.
„ÃŽn momentul în care vinzi trebuie să îi spui cumpărătorului totul despre clădirea respectivă. Iar dacă nu i-ai spus, cumpărătorul poate să vină oricând să te dea în judecată să îşi recupereze banii. I-ai dat, de exemplu, o casă poluată ÅŸi nu i-ai spus, iar cumpărătorul constată acest lucru după un an. Te dă în judecată ÅŸi îşi ia nu numai banii înapoi pe casă, ci ÅŸi tot ceea ce zice el că i-ai făcut rău cu casa poluată. Deci în momentul în care s-ar introduce niÅŸte cerinÅ£e de acest gen sau prin lege s-ar cere anumite lucruri, impactul ar fi direct ÅŸi numărul agenÅ£iilor imobiliare s-ar reduce simÅ£itor”, a precizat Gorea.
De cealaltă parte agenţii imobiliari au propriile nemulţumiri. Acestea se referă în primul rând la faptul că vânzătorii şi cumpărătorii colaborează în acelaşi timp cu mai multe companii imobiliare. Asta în condiţiile în care nu anunţă acest lucru şi nici măcar că tranzacţia s-a realizat şi renunţă la serviciile respectivei firme. Se ajunge astfel în situaţia în care unul sau chiar mai mulţi agenţi imobiliari irosesc timp încercând să găsească soluţii pentru un client care nu mai este interesat de
serviciile lor.