Ofiterii Compartimentului Furturi Auto din cadrul Serviciului de Investigatii Criminale al Inspectoratului de Politie Judetean (IPJ) Bacau sunt în alerta în urma disparitiei mai multor autoturisme în decurs de numai cateva saptamani. Prima masina furata apartine lui Octav Olaru, fratele sefului DIICOT, Codrut Olaru, si a fost un autoturism marca Audi, de culoare argintie. Ultima isprava a hotilor de masini, este una dintre masinile firmei “PROD CRESUSâ€, societate ce apartine primarului Romeo Stavarache.
Din pacate, Bacaul nu duce lipsa de masini de lux furate. Potrivit purtatorului de cuvant al IPJ Bacau, subinspector Narcisa Butnaru in anul 2006 din judetul Bacau au fost furate 30 de autoturisme, iar in 2005 au disparut un numar de 43 de vehicule. Pe site-ul Politiei Romane se afla in prezent postate trei autovehicule ce figureaza ca fiind furate. La loc de “cinste†se afla un autovehicul marca Mercedes SPRINTER 311CDI, cu numarul de inmatriculare BC 26 CRS, de culoare alba, inmatriculat pe numele societatii „Prod Cresus”, care abia se terminase de achitat leasingul.
Masina a fost furata in noaptea de vineri spre sambata si a disparut din parcarea blocului situat in Crtierul Cornisa Bistrita, in care domicilia soferul, Mircea }. Primarul Romeo Stavarache a confirmat furtul masinii, si a declarat presei ca nici nu vrea sa se gandeasca sau sa creada ca aceasta este un atac al celor care au fost afectati de demersurile lui in calitate de primar. Pe acelasi site se mai afla postat un autoturism de lux, apartand lui Octav Olaru, fratele sefului DIICOT, procurorul Codrut Olaru. Masina, un Audi A 6 argintiu, cu numarul de inmatriculare BC 25 YJW, care a disparut subit in noaptea de 27 spre 28 decembrie 2007. Curios este faptul ca acest incident s-a petrecut la doar cateva zile, dupa ce un cunoscut interlop bacauan a fost retinut tocmai din dispozitia procurorului Codrut Olaru, venit special pentru acest lucru de la Bucuresti.
Merita spus ca atat seful DIICOT, cat si fratele sau, au masini identice, marca Audi, iar numerele de inmatriculare sunt aproape la fel, diferita fiind de o singura litera. De altfel, in urma acestui evenoment Codrut Olaru a solicitat autoritatilor protectie pentru el si familia sa.
Printre cei care au trecut prin aceste momente extrem de neplacute se numara sI actual viceprimar al Bacaului, Constantin Scripat, caruia i-a tot furata culmea…tot o autoutilitara Mercedes SPRINTER, dar de transport persoane. Pe acestaa nedorita lista se mai regasesc patronul firmei TRACOROM, Nicusor Damian, care a fost usurat de un autoturim marca Audi A6, cunoscutul om de afaceri Oscar Aizic, care a fost pagubit de un autoturism marca Mercedes C Class, precum si Cezar Ivanov, caruia i-a fost furat un autoturism Mercedes, proaspat achizitionat din strainatate
Dacia – regina hotilor
Din statisticile politiei rezulta ca autoturismul romanesc care poarta vechiul nume al tarii noastre este cel mai „cautat†de hoti, adica Dacia 1300, Dacia 1310 break, berlina sau pick-up si Dacia 1410. Considerentele pentru care aceste tipuri de Dacii devin corp delict sunt mai multe. În primul rand este cea mai raspandita masina din tara. În al doilea rand, vechile Dacii nu aveau un sistem de închidere performant.
ÃŽn al treilea rand, exista o piata de desfacere a pieselor componente si lista ar putea continua. Totusi, in ultimii ani, in Romania s-au intensificat ingrijorator furturile de autoturisme de lux. In general, masinile furate nu raman in tara. Cu serii false de motor si satiu si cu documente “masluiteâ€, autoturismele sunt revandute in strainatate, in general in statele apartinand spatiului ex-sovietic, unde formalitatile de inmatriculare sunt extrem de simple.
Tehnici de operare
Hotii de masini au mai multe moduri de operare: de la cele mai simple, care nu implica tehnica deosebita, la cele mai complicate, cu dispozitive electronice confectionate artizanal pentru a depista codurile electronice de securitate ale autoturismelor. In cazul furturilor care nu implica dispozitive electronice de securitate, hotii folosesc doua metode: metoda „tirbuson” si metoda „pontoarca”.
Prin folosirea „tirbusonului”, se extrage butucul de la incuietoarea dreapta fata sau de la rezervorul cu benzina. Se face o copie a cheii, dupa care masina poate fi furata fara prea mari probleme. Prin metoda „pontoarca”, hotii pornesc absolut orice masina de lux, cu conditia ca pontoarca sa fie cea potrivita.
Pontoarcele sunt dispozitive metalice, confectionate artizanal, fiecarui tip de pontoarca corespunzandu-i o anumita marca de masina. Pontoarca se introduce in contact, dupa ce, in prealabil, este taiata piedica contactului, iar masina va porni fara probleme.
La autovehiculele securizate electronic se folosesc decodoare speciale. Masina este urmarita cateva zile, iar atunci cand proprietarul foloseste telecomanda pentru a activa sistemul de securitate, hotii intra cu ajutorul decodorului pe frecventa, descopera codul, dupa care furtul masinii nu mai este decat o chestiune banala.
Cristinel AIOANEI
DI HARAM LUATA SI CREDEM CA TOT DI HARAM S-O DUS. PACAT DI TABLA.