Ministerul Transporturilor nu mai are bani pentru lucrări la Autostrada Transilvania în 2008

Lucrările la Autostrada Transilvania ar putea fi stopate din cauza faptului că Ministerul Transporturilor nu mai are fonduri pentru lucrări în acest an, după ce a fost plătit avansul de peste 140 de milioane de euro, a declarat, joi, directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, Mihai Grecu, în cadrul unei conferinţe de presă.

‘Nu mai avem fonduri pentru lucrări anul acesta. Suma pe care am avut-o la dispoziÅ£ie, peste 140 milioane de euro, a fost deja plătită, dar constituie avansul de 30 la sută din valoarea lucrărilor. Nu mai dispunem de alte fonduri deocamdată’, a precizat Mihai Grecu.

Acesta a spus că Bechtel, care construieşte Autostrada Transilvania, ar putea alege să stopeze lucrările, dar că speră să găsească înţelegere la compania americană.
‘Sper ca reprezentanÅ£ii Bechtel să fie înÅ£elegători ÅŸi să nu fie oprite lucrările ‘, a precizat directorul CNADNR. El a spus că CNADNR are restanÅ£e la plată către Bechtel pentru lucrări realizate în luna decembrie a anului trecut, dar că speră că suma va fi până la urmă plătită constructorului american. DeÅŸi nu mai sunt fonduri pentru lucrări la Autostrada Transilvania în acest an, directorul general al CNADNR speră ca Autostrada Transilvania să se finalizeze în 2012.

‘Fondurile pentru lucrări în acest an ar trebui să vină de la buget, ÅŸi sperăm într-o rectificare bugetară în luna martie. Există ÅŸi soluÅ£ia relocării unor sume de la alte proiecte care ar fi trebuit să demareze în acest an ‘, a spus directorul general CNADNR.

Ministerul Transporturilor trebuie să aloce în acest an circa 520 milioane de euro în 2008 pentru lucrări ÅŸi alte cheltuieli la Autostrada Transilvania (BraÅŸov – BorÅŸ).

ÃŽn 2007, compania constructoare, Bechtel a primit 185 milioane de euro de la Ministerul Transporturilor. Suma alocată urma să se majoreze în acest an deoarece lucrările la cele două tronsoane aflate în execuÅ£ie, Câmpia Turzii – Gilău (52 de kilometri) ÅŸi Suplacu de Barcău – BorÅŸ ( 64 de kilometri), sunt avansate.

Contractul prevede ca aceste tronsoane să fie finalizate în 2009, urmate de porÅ£iunea Cluj – Suplacu de Barcău, care trebuie finalizată în 2010, pentru a se face legătura cu frontiera româno-ungară.

De asemenea, sumele alocate în 2008 trebuie utilizate pentru demararea lucrărilor pe alte două tronsoane până la sfârÅŸitul anului, tronsonul Cluj – MihăileÅŸti ÅŸi tronsonul MihăileÅŸti – Suplacu de Barcău.

Deşi sunt probleme cu alocările de fonduri pentru lucrări, costurile de construcţie pentru Autostrada Transilvania s-ar putea dubla, de la 2,2 miliarde euro la peste patru miliarde euro, asta deoarece preţul materialele de construcţii s-a scumpit considerabil. Autostrada va avea 415 kilometri, din care peste 55 de kilometri de poduri şi viaducte, 94 de pasarele, 58 de pasaje peste autostradă şi 16 noduri rutiere, termenul de punere în funcţiune fiind anul 2013.ROMPRES

Adauga un comentariu

*