Scoala cu clasele I-VIII „Dimitrie Ghica” din Comanesti a sprijinit incercarea de a stabili un nou record mondial: „Lectia cu cel mai mare numar de elevi din lume”. Copiii au avut ocazia sa transmita mesaje catre politicieni si reprezentanti ai autoritatilor locale in timpul unei ore speciale care poate intra in Guiness Book.
Programata sa se desfasoare simultan in peste 100 de tari din lume, sub egida organizatiei Global Campaign for Education, UNESCO si UNICEF, lectia s-a desfasurat la nivel mondial pe 23 aprilie, de la ora 10.00. Se asteapta cam cinci milioane de participanti in toata lumea. La Comanesti s-au inregistrat aproximativ 100 de performeri aspiranti la Cartea Recordurilor. Ideea a fost ca primele 20 de minute ale lectiei sa constituie continutul comun la nivel mondial, apoi a urmat partea de impresii „de dupa” cu invitatii, „oamenii mari”. Parte care a fost scurtata pentru ca cei mici erau deja plictisiti de cuvântarile adultilor si vorbeau intre ei. Scopul lectiei a fost ca cei mai mari sa invete de la copii.
Sa fie prioritate
Pentru ca trebuia neaparat un politician care sa vina la scoala „sa invete de la cei mici”, sa stea in banca, sa raspunda la intrebarilor copiilor, sa se joace cu ei, a fost ales primarul Comanestiului, Viorel Miron. Intrebat ce a invatat de la elevi, Primarul a raspuns pe ocolite, invaluitor…Codificat?…Sa nu fi fost prea atent la lectie? Copiii nu s-au exprimat la ora in limbaj de lemn…: „Am invatat ca trebuie sa punem o baza foarte mare si un accent pentru educatie. Sa incercam sa ne implicam cu tot ceea ce se poate si sa fie prioritatea numarul 1 a noastra, ca administratie, ca politicieni etc., pe lânga sanatate si celelalte probleme prioritare din România si din lume. Educatia este cel mai important lucru al societatii noastre. Sunt mai multe lucruri care mi-au retinut atentia. Faptul ca elevii vor sa se implice si sunt foarte interesati de tot ceea ce inseamna educatie. Pentru ca sunt mici, ei doresc sa creasca si sa se implice in tot ceea ce cred ei ca este imporant pentru viitorul lor. Pentru ca este viitorul si al nostru, dar si al lor”.
Au batut in lemn
Alti participanti la ora au marturisit ca au invatat ca cei mici au multa initiativa, au idei, ca pot sa determine anumite schimbari ale societatii…Lectia propriu-zisa a debutat cu un joc in care cei mici au descris, printr-un cuvânt, ce inseamna persoana de calitate, masina de calitate si haine de calitate. Asa s-a ajuns la definitia „educatie de calitate”. Apoi a avut loc un joc didactic, o piramida la baza careia elevii au completat care sunt lucrurile absolut necesare pentru educatie, iar spre vârf ce ar trebui pentru o educatie de calitate. S-a vorbit totodata despre grupurile dezavantajate, persoanele cu dizabilitati. Ce ar face copiii daca ar fi ei in in locul unei persoane cu dizabilitati. Dupa ce au batut in lemn, micutii au dat idei de genul ca ar trebui amenajate locuri speciale pentru ca acei copii cu dizabilitati sa poata intra in scoala, sa fie sprijiniti de societate financiar, dar mai mult moral, sa nu fie exclusi si au sugerat remedii pentru ca acesti copii sa urmeze scoala. Realitati cu care ne confruntam. Numai bune de Cartea Recordurilor. Aida PULPAN