Institutia Prefectului are responsabilitatea organizarii din punct de vedere logistic pentru desfasurarea alegerii autoritatilor publice locale, scrutinurile desfasurându-se la data de 1 si 15 iunie 2008. ÃŽn judetul Bacau, populatia stabila la data de 1 iulie 2007 era de 719.844 de persoane din care, la data de 1 iunie 2008, vor avea drept de vot 595.845 de cetateni. De asemenea, sunt înregistrati 238 de cetateni ai Uniunii Europene rezidenti în judeaul Bacau. Pentru desfasurarea scrutinurilor electorale, se amenajeaza un numar de 539 de sectii de votare, efectivele destinate pazei acestora si asigurarii ordinii si sigurantei publice fiind în numar de 1500 reprezentând lucratori ai Inspectoratului Judetean de Politie, Inspectoratului Judetean de Jandarmi, Inspectoratului Judetean pentru Situatii de Urgenta si Politiei Comunitare. „Pentru judetul Bacau vor fi tiparite un numar de 2.624.000 de buletine de vot pentru cele 4 categorii de candidati. ÃŽn prezent s-a trecut la tiparirea buletinelor de vot pentru presedintele consiliului judetean, termenul final pentru tiparirea tuturor buletinelor de vot fiind 22 mai. Suma totala alocata judetului Bacau pentru organizarea alegerilor locale este de 870.000 lei, destinata exclusiv cheltuielilor materiale”, ne-a precizat Carmen Cioltan, purtatorul de cuvânt al Instiututiei Prefectului Bacau.
600 de bacauani vor sa fie primari
În cursa electorala s-au înscris în total 12.108 cetateni, din care 15 pentru functia de presedinte al consiliului judetean, 591 pentru functia de consilieri judeteni, 600 pentru functia de primari, 10.902 pentru functia de consilieri locali. În urma celor doua tururi de scrutin vom avea 2677 de alesi locali din care un presedinte al consiliului judetean si 36 de consilieri judeteni, 93 de primari si 2547 de consilieri locali. Fostul consilier judetean liberal Claudiu Octavian Serban, acum prefect, atrage atentia sefilor serviciilor publice deconcentrate sa nu se implice în acest proces si sa nu permita imixtiunea politicului în actul administrativ. Mircea M.