Camerele video isi fac datoria/ Peste 1.000 de soferi vor deveni pietoni

camere.jpgPeste 1.000 de conducatori auto vor ramâne fara permis de conducere. “Vinovate” de aceasta situatie inedita sunt cele doua camere de monitorizare a traficlui rutier amplasate in interiorul localitatii Nicolae Balcescu. La mai putin de o luna de zile, de când au devenit operationale, camerele video au constatat peste 30.000 de incalcari ale regimului legal de viteza.

Pe 11 iunie a.c., Inspectoratul General al Politiei Române, a lansat „Planul national de actiune pentru reducerea victimizarii cauzate de accidentele rutiere pe Drumurile Nationale 1, 2 si 7”.
Obiectivul acestui plan de actiune, ce se deruleaza între 16 iunie -16 august, vizeaza reducerea riscului rutier, sub aspectul scaderii numarului evenimentelor rutiere grave, precum si al reducerii victimizarii prin accidentele de circulatie.
La aproximativ o luna de la lansarea acestei Campanii nationale, demarata pe intreg parcursul Drumului National 2 (E 85), conducerea Inspectoratului de Politie Judetean a prezentat o statistica cu abaterile savârsite de conducatorii auto ce au tranzitat aceasta artera de circulatie.
Principala norma rutiera incalcata o reprezinta depasirea regimului de viteza admis pe drumurile publice. Astfel in mai putin de o luna, un numar de 32.585 au apasat pedala de acceleratie peste limita legala, peste 30.000 de abateri fiind constatate de cele doua camere de monitorizare a traficului rutier amplasate in interiorul localitatii Nicolae Balcescu. De asemenea, politistii de la Circulatie au mai avut de furca cu: pietonii, care in 105 situatii au fost surprinsi traversând prin locuri nepermise; biciclistii, care au primit 24 de procese verbale de constatare a contraventiei; carutasii, care au fost depistati circulând pe acest sector de drum si mopedistii, care incep sa puna tot mai multe probleme atunci când se afla in trafic.
Comisarul sef, Stefan Alexa, seful Inspectoratului de Politie Judetean Bacau, ne-a precizat aceasta ampla campanie nationala are un singur scop si anume reducerea accidentelor de circulatie. “Participantii la trafic trebuie sa inteleaga ca aceste masuri, chiar daca par la prima dure au un singur tel si anume scaderea numarului de decese care se inregistreaza in urma unor accidente rutiere. Rezultatele vorbesc de la sine, intr-o luna de zile, pe acest sector de drum intens circulat s-a produs un singur accident de circulatie grav, soldat cu moartea unei persoane. Trebuie spus ca acest eveniment s-a produs pe timp de noapte, protagonistul principal fiind un cal lasat nesupravegheat, care a patruns pe carosabil, fiind acrosat de un autoturism. Oamenii trebuie sa cunoasca faptul ca în pofida eforturilor conjugate ale tuturor factorilor cu atributii în domeniul rutier, la finele anului 2007 s-a reusit diminuarea accidentelor de circulatie cu doar 17%, fapt ce a determinat Comisia Europeana sa atraga atentia si sa solicite tuturor statelor membre adoptarea, în regim de urgenta a unor masuri eficiente care sa stopeze mortalitatea prin accident rutier”, a spus comisarul sef Alexa.

„Big Brother” de Balcescu a intrat in pâine

Sistemul de monitorizare a traficului amplasat la Nicolae Balcescu isi dovedeste din plin eficacitatea.
Chiar daca pe acest sector de drum pragul de viteza de la care inregistreaza camerele video a fost ridicat la 69 de km/h, in mai putin de o luna, au fost constatate 30.534 de abateri de la regimul legal de viteza admis. Pentru faptul ca au circulat cu viteze cuprinse intre 70-80 km/ora, 19. 249 de conducatori auto vor primi prin posta procese verbale de constatare a contraventie. Toti acestia au sanctionati cu aplicarea a doua puncte-amenda si doua puncte de penalizare. Pentru “meteahna” de a fi circulat cu viteze cuprinse intre 80- 90 km/ora, un numar de 7.543 soferi vor primi prin posta sanctiunile contraventionale, care prevad aplicarea a patru puncte-amenda si trei puncte de penalizare. Pentru depasirea cu mai putin de 30 de km/h(intre 90-100 km/ora) vor fi sanctionati un numar de 2.642 soferi, acestia vor primi sase puncte amenda si patru puncte amenda. Cea mai aspra sanctiune o vor primi cei peste 1.100 de vitezomanii, care au circulat cu viteze de peste 100 de kilometri pe ora. Aceasta fapta se sanctionează cu aplicarea de noua de puncte amenda plus retinerea permisului de conducere în vederea suspendarii pe o perioadă de 90 de zile.
Este bine de stiut ca cele doua camere de monitorizare inregistreaza automat autovehiculul, numarul de inmatriculare si viteza de deplasare. Masina este fi fotografiata din spate, pentru a fi respectata intimitatea persoanelor, iar aparatul transmite datele catre dispeceratul situat in incinta I.P.J. Bacau. Imaginile sunt prelucrate de cei politisti, care emit mai apoi procesele-verbale.
Initial, acestia trimit o instiintare catre posesorul autovehiculului, care va fi obligat sa comunice datele persoanei care a condus in acel moment masina. In caz contrar, procesul verbal, pe care vor fi specificate tipul sanctiunii, incadrarea juridica si viteza, va ajunge la proprietar.

Legenda “Codec SPAST”

Aceste sistem de monitorizare a traficului pe drumurile nationale are o propria lui poveste. Totul a plecat de la un tragic eveniment rutier, petrecut in urma cu aproximativ doi ani, incident in urma caruia au decedat cei doi fii ai fostului prefect de Cluj, Vasile Soporan. Vasile Soporan, de 27 de ani, si Marius Soporan, de 19 ani, se aflau într-un Logan si veneau dinspre Turda îndreptându-se spre Cluj. În localitatea Vâlcele, într-o curba, un alt autovehicul care circula pe contrasens a taiat curba si s-a izbit frontal în autoturismul în care erau cei doi, unul cu sotia, iar celalalt cu prietena. Fiul cel mai mare a murit pe loc, iar fratele sau a decedat la Spitalul de Urgenta din Cluj. Cele doua fete au scapat cu viata, dar au fost sunt grav accidentate, suferind multiple fracturi. Potrivit rapoartelor intocmite de politisti, vinovat de producerea accidentului este soferul, care a intrat cu masina în autoturismul celor patru. Familia se intorcea de la parastasul unei bunici pe care tinerii au iubit-o nespus. Soarta a facut ca si cei doi s-o urmeze la doar 40 de zile. Dupa teribila tragedie, familia fostului prefect a cerut autoritatilor din Cluj sa gaseasca o solutie pentru ca astfel de intâmplari zguduitoare sa nu mai aiba loc. Asa s-a nascut “Codec SPAT”(Sistemul de Prevenire a Accidentelor din Trafic), o firma, care potrivit datelor oficiale are actionariat suta la suta româneasc si care inglobeaza informaticieni, specialisti in legislatie, electronica, inginerie optica etc.

Cristinel AIOANEI

Adauga un comentariu

*