Hipnoza printre rafturi

Până acum câţiva ani, băcăuanii nu puteau să beneficieze de avantajele cumpărăturilor la marile magazine. Fostul primar nu dorea o concurenţă pentru staţiile Selena şi a blocat, prin orice mijloace, intrarea acestora în Bacău. Situaţia s-a schimbat în bine şi acum avem în Bacău Metro, Selgros, Arena Mall, Billa, Plus, Real şi poate in curând Carrefour. Lumea a năvălit in ele şi are parte acum de plăcerea de a plimba un coş în care aruncă fel de fel de produse mai mult sau mai puţin trebuincioase, dar şi de ocazia de a-şi dezvolta anumite abilităţi „la reducere”.
De ceva vreme, bacauanii sunt cuprinsi de o frenezie a cumparaturilor. Şi nu degeaba. Astfel, oraseanul si nu numai se poate bucura de plăcerea de a face slalom cu caruţul printre macarale care urcă sau coboară marfa de pe rafturi, la câţiva centimetri de capul său. De asemenea, cumpărătorii îşi pot dezvolta puterea de concentrare şi atenţia de a observa în câteva secunde dacă preţul de pe raft corespunde cu cel care îl plăteşte la casa de marcat. Răbdarea va fi exersată prin statul la coadă, numărul de case fiind întotdeauna mult prea mic faţă de cel al clienţilor. Aceeaşi calitate o veţi mai putea dezvolta şi în cazul în care codurile de bare nu pot fi citite şi un lucrător vine alene să rezolve situaţia sub privirile furioase ale celor ce s-au aşezat în urmă la coadă. Pe durata cumpărăturilor veţi putea trăi satisfacţia de a vă descurca singuri, pe raioanele cu produse nefiind niciodată nimeni care să vă ofere o informaţie. Şi totodată veţi experimenta plăcerea de a observa concitadini ce se află parcă sub hipnoză, multimea produselor nelăsându-le nici un pic de atenţie trează sau dorinţa de a vă face loc pe culoare. Puteţi experimenta plăcerea de a vă fi cotrobaite plasele la iesirea din magazin, ca si cum ar fi o suspiciune ca ati furat ceva, şi o plăcută senzaţie de uşurare la aplicarea ştampilei „nevinovat” pe factură.

P.S. – Doi studenti din Praga au avut ingenioasa idee de a pregati deschiderea unui fals mall, cu tot ceea ce presupune asta: promotii in presa, afise, spoturi radio. La data si la ora deschiderii, pe un teren viran de lânga Praga, anuntat ca loc al noului mall, s-au strâns câteva mii de praghezi. Când au aflat ca sunt victime ale unei farse, cei mai multi au plecat furioşi. Puţini au rămas şi s-au amuzat de întreaga situaţie. (Olimpia FILIP)

Adauga un comentariu

*