Ieri dimineata, a avut loc o schimbare la nivelul conducerii Inspectoratului Scolar Judetean. Inspectorul scolar general adjunct cu probleme de management, perfectionare si miscare personal didactic, prof.ing. Remus Emanoil Cazacu a predat biroul si functia noului inspector scolar general adjunct, prof. Adriana Constandache. Despre iminenta plecare a „generalului” Remus Cazacu se stia, de câteva zile. Ceea ce s-a aflat abia ieri a fost numele „inlocuitorului la comanda”. Ieri dimineata, Remus Emanoil Cazacu avea deja pregatite „bagajele” inca de la ora 10.00. Ne-a expus, foarte succint, motivele deciziei sale: „Când am acceptat avansarea mea pe postul de inspector general adjunct i-am spus domnului inspector scolar general Ovidiu Cojocaru ca vin doar pentru o perioada scurta, pâna la 1 septembrie, dupa care ma voi reintoarce pe postul meu de director al Colegiului Tehnic de Comunicatii „N.V.Karpen”. Aici, la Inspectorat, am constatat cât de puternic sufleteste sunt legat de fostii mei colegi, de echipa de conducere, de toate cadrele didactice, pentru ca acolo, la „Karpen”, formam o adevarata echipa, unita, puternica si eficienta. Apoi, aveam acolo multe proiecte in derulare, unele abia incepute, pe care le concepusem impreuna si care trebuiau sa fie continuate, finalizate, tot in echipa. Nu stiam pâna acum ca sunt un nostalgic, dar recunosc ca ma bucura foarte mult ca revin in mijlocul colegilor mei. Pe de alta parte, n-am sa va ascund nici faptul ca am unele probleme de sanatate, pe care vreau sa le mentin sub control. Or, functia mea de la Inspectoratul Scolar imi impunea foarte multe deplasari in teren, imi propusesem sa cunosc fiecare unitate scolara din mediul rural si asta presupunea un grad ridicat de oboseala si stres, adica exact ceea ce medicii imi recomandasera sa evit. I-am comunicat din timp domnului inspector scolar general ca decizia mea este irevocabila si ca de la 1 septembrie, adica dupa incheierea ultimului mare ciclu de miscare a personalului didactic, ma voi reintoarce pe vechiul meu post de director si astazi am dat deja in primire doamnei Constandache toate atributiile ce-mi revenisera ca inspector scolar general adjunct”. Noul inspector scolar general adjunct, Adriana Constandache, profesoara de fizica, gradul didactic I, a fost, timp de trei mandate, director al Colegiului Tehnic „Dumitru Mangeron”, remarcându-se prin eficienta si prin promovarea muncii in echipa. Ne-a solicitat un mic ragaz inainte de a face declaratii presei, „o zi, doua, pâna reusesc sa intru cât de cât in probleme”. La rândul sau, inspectorul scolar general Relu Ovidiu Cojocaru ne-a declarat ca regreta foarte mult plecarea adjunctului sau, Remus Emanoil Cazacu, dar ca s-a impacat deja cu noua situatie: „Imediat dupa suspendarea din functie a doamnei Brindusa Popescu urma o perioada foarte incarcata, foarte grea, la noi, la Inspectorat. A trebuit sa gasesc atunci, foarte repede, cea mai buna solutie si cred ca am gasit-o, promovându-l pe domnul Remus Cazacu, distins cu titlul de cel mai eficient manager scolar din judet si coordonator al celei mai eficiente echipe manageriale din sistemul bacauan de invatamânt. Dar chiar din momentul venirii sale, domnul Cazacu mi-a spus ca a acceptat sa vina sa ne ajute, dar ca, de la 1 septembrie, se va reintoarce pe post, la „N.V. Karpen”. Am sperat ca se va obisnui cu noul sau post, cu echipa de la Inspectorat si ca va reveni asupra acestei decizii, dar mi-a spus ca nu s-a razgândit si ca nu va solicita Ministerului prelungirea delegatiei, care expira la 1 septembrie. Ii multumesc ca a fost alaturi de noi in cele mai dificile momente si-i urez mult succes ca manager scolar”. In ce priveste alegerea noului inspector scolar general adjunct, „generalul” Relu Ovidiu Cojocaru a fost foarte succint: „M-am reorientat si am decis sa numesc in aceasta functie de mare responsabilitate un director scolar cu mare experienta manageriala si m-am oprit la doamna Adriana Constandache. Ma bucur ca a acceptat si-i vom acorda tot sprijinul pentru a intra cât mai repede in coordonatele postului. Sper ca in doua-trei zile sa primim si confirmarea Ministerului”. Vom reveni. (St.O.)