Mai multi bacauani au constatat ca unele preturi sunt mai mici la raft si mai mari la casa – conducerea magazinului da vina pe aglomeratie – Protectia Consumatorului a demarat ieri o ancheta – societatea risca o amenda de pâna la 30.000 de lei pentru practici comerciale incorecte
La doar cinci zile dupa ce s-a deschis si in Bacau (in zona Autogarii), magazinul Kaufland este cercetat de inspectorii Protectiei Consumatorului pentru practici comerciale incorecte. Inca din prima zi de functionare a noului supermarket, mai multi cumparatori au sesizat ca la unele produse pretul de la raft difera de cel de la casa in dezavantajul clientului.
„Astia isi bat joc de oameni”
„Joi m-am dus sa vad cum e si am observat ca unele preturi erau mai mici la raft si mai mari la casa. Nu mi s-a parut normal si le-am semnalat problema. Mi-au spus ca a fost o greseala si ca toate persoanele care se adreseaza la Relatii cu Clientii din acest motiv vor primi inpoi diferenta. Dupa trei zile am ajuns iar pe acolo si am patit la fel. Astia isi bat joc de oameni”, a declarat F.M., una din persoanele care au platit pentru curiozitatea manifestata fata de Kaufland.
Ne-am deplasat si noi ieri la Kaufland, unde am stat de vorba cu câtiva cumparatori, dar si cu directorul. „Am auzit de chestiunea asta, mi se pare aiurea. La ce aglomeratie e aici, nici nu m-ar mira sa se fure astfel”, a declarat C.B, un client. „O asemenea situatie am intâlnit si la Selgros. Ei se bazeaza pe faptul ca, o data ajuns cu produsele la casa, nu-ti vine sa te mai intorci din drum. Aici nu am observat inca vreo diferenta suspecta de preturi, dar daca as observa, as anunta imediat autoritatile competente”, a spus I.C., un alt client.
„Probabil se intâmpla de la aglomeratie”
„Probabil se intâmpla de la aglomeratie, se uita actualizarea pretului de la raft dupa schimbarea celui de la casa – unde preturile se modifica in fiecare dimineata. Oamenii se pot prezenta la Relatii cu Clientii pentru a-si lua inapoi diferenta de bani. Personalul care nu s-a ocupat cum trebuie de actualizarea preturilor la raft a primit deja sanctiuni”, a declarat directorul Kaufland Bacau, Marian Valeanu.
OJPC a deschis o ancheta
De ieri, cazul a intrat si in atentia Oficiului Judetean de Protectia Consumatorilor (OJPC), dupa ce un client revoltat a adresat institutiei o reclamatie privind diferentele de preturi de la Kaufland. „In urma sesizarii, o echipa de control s-a deplasat la fata locului si a inceput o ancheta. Daca reclamatia se confirma, societatea risca o amenda intre 3000 si 30.000 de lei pentru practici comerciale incorecte. Orice persoana care constata in magazine asemenea situatii este rugata sa ne anunte imediat”, a declarat seful OJPC Bacau, Mirel Miclaus.
Alin LEANCA