Noul an incepe in forta pentru administratia bacauana – In cursul acestei luni, CJ Bacau va semna contractele de finantare pentru refacerea a doua artere rutiere din judet – Proiectele de reabilitare a drumurilor Caiuti – Pralea, respectiv Tg. Ocna – Oituz au fost declarate “câstigatoare” de autoritatea pentru management a Programului Operational Regional (POR) – Pe finantare cu fonduri europene a intrat si asa-numita “strategie de dezvoltare a judetului” – Alte patru proiecte de reabilitare a drumurilor judetene sunt in stand-by, in asteptarea deblocarii Axei 2 a POR
Diriguitorii judetului incep anul in forta. Pe lânga “nelinistea” politica ce inconjoara situatia vicepresedintilor CJ sau pe cea a reconfigurarii majoritatii in plenul consiliului, aparatul administrativ a intrat din plin cu cutitul in pâine. In prima luna din acest an, CJ Bacau va semna contractele pentru finantarea celor doua proiecte de reabilitare a infrastructurii rutiere, declarate eligibile de catre autoritatea de management a POR inca de anul trecut. In plus, mult promisa strategie de dezvoltare a judetului va face obiectul unui alt program de finantare post-aderare al carui contract va fi semnat tot in cursul lunii ianuarie.
Prefinantare de 15 la suta
Potrivit directorului executiv al Directiei Integrare Europeana din cadrul CJ Bacau, banii vor veni in mai multe transe, incepând cu o “prefinantare” in cuantum de 15 la suta din valoarea intregului proiect. “Contractele pentru finantarea reabilitarii celor doua drumuri vor fi semnate in cursul acestei luni. Banii nu vor veni deodata. Pentru inceput vom primi o prefinantare de 15 la suta din valoarea intregului proiect, dupa care restul sumei va fi defalcata in transe pe masura executarii lucrarilor”, a declarat Stere Constantinescu. Acesta a mai spus ca inca patru proiecte de reabilitare a drumurilor judetene au fost inaintate autoritatii de management a POR in toamna anului. In prezent, acestea sunt in faza de evaluare tehnica. “Finantarea pe Axa 2 a POR a fost intrerupta pentru ca bugetul alocat era mult depasit de cerere. Cel mai probabil aceasta se va redeschide in 2010”, a mai spus directorul Directiei Integrare Europeana. Constantinescu a precizat ca un alt proiect de reabilitare a infrastructurii rutiere (DJ 252 – Huruiesti-Gaiceana) este primul in lista de asteptare pe Axa 2 POR.
Vor strategie de dezvoltare agricola
In afara strategiei de dezvoltare, compartimentul integrare europeana isi doreste sa elaboreze un document similar din care sa reiasa care este capacitatea de performanta agricola a judetului. “Avem nevoie de un document eficient in aceasta directie pentru ca pe domeniul agricol se pot atrage finantari post-aderare consistente. Ne intereseaza o strategie de dezvoltare rurala si agricola”, a declarat Stere Constantinescu, care a subliniat necesitatea unei bune colaborari intre Consiliul Judetean, Directia Agricola si primariile din judet. “Inca mai avem probleme de mentalitate. Românii trebuie sa inteleaga ca nu conteaza in curtea cui sta un tractor cumparat din fonduri europene. Conteaza sa lucreze pentru toti”, a explicat acesta. Stere Constantinescu a mai spus ca strategia de dezvoltare a judetului va fi contractata in luna ianuarie.
Lucian BOGDANEL