In cadrul Programului Operational Sectorial (POS), Axa III, Primaria Bacau a depus, la MCTI, proiectul „Cresterea vizibilitatii catre cetateni a activitatii Primariei municipiului Bacau si imbunatatirea serviciilor catre acestia prin intermediul unui sistem informatic pentru furnizarea de servicii publice online”.
Proiectul urmareste implementarea unui sistem informatic de tip „infochiosc” in Bacau si interconectarea acestuia cu website-ul existent al primariei, precum si punerea la dispozitia cetatenilor a noi servicii publice online. Bacauanii vor putea accesa acest nou sistem fie prin intermediul internetului de la orice calculator, fie prin intermediul unor terminale specializate (sase terminale de exterior de tip „cabina telefonica” amplasate in locuri publice din oras si doua terminale de interior amplasate in cadrul primariei). Sistemul informatic va oferi cetatenilor posibilitatea de a accesa online o parte din serviciile primariei fara a mai fi nevoiti sa se prezinte la ghisee. „Dintre principalele beneficii ale acestui sistem amintim cresterea transparentei activitatii primariei, promovarea programelor derulate de primarie in folosul cetatenilor, precum si cresterea vitezei de prelucrare la solicitarile adresate cu peste 50 la suta si, implicit, scaderea timpului de raspuns la acestea cu peste 50 la suta”, ne-a informat Ionut Tomescu, purtator de cuvânt in cadrul Primariei Bacau.
Sistemul va pune la dispozitia cetatenilor noi servicii publice online precum posibilitatea depunerii si inregistrarii petitiilor, cererilor si formularelor diverse fara a mai fi nevoie sa se deplaseze la primarie, adresarea de intrebari, votarea diverselor programe de interes cetatenesc, solicitarea si programarea audientelor etc. Pentru eficientizarea acestui program, in cadrul website-ului deja existent al primariei se vor integra noi servicii publice online (link-uri specializate). Valoarea totala a proiectului este de 347.483 euro. Contributia financiara a primariei este de 2%, respectiv 6.950 euro, diferenta urmând a fi asigurata din fonduri structurale. Durata de realizare a proiectului este de 20 de luni de la data aprobarii acestuia.
Proiectul se incadreaza in Programul Operational Sectorial „Cresterea competitivitatii economice” (POS-CCE), Axa III „Tehnologia informatiei si comunicatiilor pentru sectoarele privat si public”, pe domeniul major de interventie „Dezvoltarea si cresterea eficientei serviciilor publice electronice moderne”, a mai precizat Ionut Tomescu.
Razvan SENDREA
Primaria Bacau nu este in stare (prin reprezentantii ei) sa citeasca mail-urile trimise pe adresa oficiala, eventual sa raspunda la ele, asa ca daca ne gandim la ceea ce isi propun cred ca mai bine ar face altceva cu banii. Probabil ca singura sansa ca sa obtii ceva de la primarie este sa depui petitia si sa nu cumva sa uiti nr de inregistrare altfel… probabil si asta pentru ca e lege. Sigur ca am dori sa existe cit mai multe „conexiuni” cu alesii inclusiv informatice dar dupa cum merg lucrurile nu cred ca vom avea parte de asta prea curand .
E veche aceasta stire proiectul a fost depus inainte de 20 noiembrie 2008, si a fost aprobat in sedinta de CL cofinantarea inainte de acea data. Dar mde probabil abia acum a aflat si I.T despre asa ceva si a zis ca mde e cazul sa faca publica marea stire.