Luni, 19 ianuarie 2009, s-a dessfasurat, la Iasi, Seminarul de pregatire a membrilor Consortiilor Regionale si ai Comitetelor Locale de Dezvoltare a Parteneriatului Social (CLDPS), la care au participat, din partea Inspectoratului Scolar Judetean Bacau, inginerele Daniela Bilbor si Carmen Cristea, inspectori scolari de specialitate pentru discipline tehnice. Inspectorul scolar Claudia Merticaru, purtator de cuvânt al Inspectoratului Scolar Judetean, ne-a informat ca Seminarul de la Iasi a urmarit pregatirea membrilor in vederea monitorizarii Planului Regional de Actiune pentru Învatamânt (PRAI), a Planurilor Locale de Actiune pentru Învatamânt (PLAI) si a Planurilor de Actiune a Scolilor (PAS), precum si pentru actualizarea PRAI sau PLAI. „Elementul de noutate – a precizat inspectorul scolar Claudia Merticaru – consta din faptul ca, pentru prima oara, scolile care au derulat proiecte PHARE (Colegiul Tehnic „Grigore Cobalcescu” Moinesti – Phare 1994-1995; Colegiul Tehnic de Comunicatii „N. V. Karpen”, Grupul Scolar Industrial Letea Bacau – Phare 2001-2003; Colegiul Tehnic „Petru Poni” Onesti, Colegiul Tehnic „D. Ghika” Comanesti, Colegiul Tehnic „Ion Borcea” Buhusi, SAM Rachitoasa – Phare 2004-2006) vor primi vizite de monitorizare din partea membrilor Comitetelor Locale de Dezvoltare a Parteneriatului Social (CLDPS), în scopul evaluarii Planului de Actiune al Scolii (PAS)”. Prin aceste actiuni, se urmaresc organizarea si desfasurarea activitatilor de monitorizare a Planurilor de Actiune a Scolii (PAS), precum si a schimburilor de experienta in cadrul Consortiului Regional si al Comitetelor Locale de Dezvoltare a Parteneriatului Social (CLDPS), din judetele regiunii Nord-Est. Inginera Daniela Bilbor, inspector scolar de specialitate, a precizat la rândul ei: „Evaluarea Planurilor de Actiune a Scolii (PAS) de catre reprezentantii Comitetelor Locale de Dezvoltare a Parteneriatului Social (CLDPS) va fi benefica, deoarece se va realiza o corelare a calificarilor scolarizate in Învatamântul Profesional si Tehnic (IPT) cu nevoia reala de forta de munca calificata, in prezent pe piata muncii. Se doreste astfel, incheierea unor parteneriate viabile intre unitatile scolare si agentii economici, in urma carora beneficiari sa fie, deopotriva, elevii, scolile formatoare si societatile economice”. (St.O.)