Consilierii au aprobat cu unanimitate de voturi concesionarea Aeroportului International Bacau catre ofertantul Blue Air – Votul istoric oferit de forul care tuteleaza administrativ judetul este o premiera, aeroportul bacauan fiind primul din tara a carui dezvoltare va fi realizata in baza unui proiect de concesionare – Seful Deloitte România, George Mucibabici, prezent ieri in plenul sedintei de CJ, a raspuns obiectilor ridicate de o parte a consilierilor – “Am convingerea ca acest proces va fi unul de succes”, a declarat Radu Bondar, director al Aeroportului International “George Enescu”
Dupa doi ani de la data demararii proiectului, concesionarea aeroportului din Bacau a devenit realitate. Consilierii judeteni au aprobat in sedinta de ieri, cu unanimitate de voturi, concesionarea obiectivului aeroportuar catre compania ofertanta, Blue Air. Votul istoric oferit de consilieri este o premiera, aeroportul bacauan fiind primul din tara a carui dezvoltare va fi realizata in baza unui proiect de concesionare. La sedinta a participat si presedintele Deloitte România, George Mucibabici. El a raspuns obiectiilor ridicate de o parte a consilierilor liberali. Acestia au afirmat ca, din raportul prezentat de Deloitte, nu reiese ca firma care a câstigat licitatia, respectiv Blue Air, ar avea lichiditatile necesare pentru a suporta cu succes o asemenea investitie.
Exista lichiditati
Mucibabici a declarat ca la data intocmirii raportului de catre consortiul de consultanta condus de Deloitte, compania Blue Air nu dispunea de lichiditati care sa acopere necesarul investitional. Acesta a pledat in fata consilierilor judeteni pentru punerea in practica a concesionarii, sugerând ca “Blue Air are potentialul financiar de a mentine investitia” la care s-a angajat prin contract. “Firmele din grupul Blue Air au potentialul financiar de a mentine si sustine aceasta investitie. Exprimarea corecta ar fi ca la momentul redactarii raportului nu existau lichiditati. Desprinsa din raport aceasta conotatie ar putea lasa impresia ca ofertantul nu are bani si totusi a câstigat licitatia”, a declarat Mucibabici care i-a indemnat pe consilieri sa traga aer in piept si sa se pronunte in favoarea planului de concesionare.
180 de zile cruciale
Potrivit aceluiasi Mucibabici, in contractul de concesionare este specificata o perioada de 180 de zile timp in care Blue Air va trebui sa faca dovada ca poate sustine financiar concesionarea. “Semnarea contractului nu inseamna si intrarea lui in vigoare. In maxim 180 de zile de la data semnarii lui (n.r. – 12 ianuarie), contractul va intra propriu-zis in vigoare. Este prima concesiune a unui aeroport in România. Este o decizie istorica”, a comentat seful Deloitte.
“Nu concesionam o mina de aur”
Presedintele CJ Bacau a fost si mai explicit in declaratii. Conform spuselor lui Dragos Benea, CJ nu concesioneaza o “mina de aur”, ci un aeroport al carui flux de pasageri e de zece ori mai mic decât cel al aeroportului din Cluj. “Sa ne amintim ca noi nu concesionam o mina de aur. Am avut anul trecut 120 de mii de pasageri fata de cei 900 de mii ai aeroportului din Cluj. Ca o analogie, interesul investitorilor fata de aeroportul din Bacau e de zece ori mai mic fata de cel din Cluj. Daca cineva crede ca in 2 – 3 ani putem avea acesti bani din bugetul CJ, fara a mai pune la socoteala celelalte obiective, se insala. Singura varianta pe care o avem este aceasta, a concesionarii”, a spus Benea. Acesta a aratat ca daca in 2012 Bacaul nu va avea un aeroport modern si o sosea de centura, clasa politica locala ar trebui sa plece. Consilierul social-democrat Dumitru Bontas a pledat la rândul sau cauza concesionarii. El a amintit plenului incercarile anterioare de dezvoltare a aeroportului, toate incheiate fara a se gasi o solutie viabila. In cele din urma, consilierii si-au dat acordul, cu unanimitate de voturi, pentru concesionarea aeroportului.
Lucian BOGDANEL