Stavarache are 1.500 de subalterni: Zeci de sefi in Primarie

40-de-sefi-in-primarie-002.jpgAproximativ 1.500 de subordonati. Aceasta este cifra personalului din administratia publica bacauana care lucreaza in subordinea primarului Romeo Stavarache. Sefi mai mari sau mai mici, directori, personal contractual, functionari publici, sefi de servicii sau de directii, in total 1.491 de oameni care sunt coordonati de primarul Stavarache si de cei nu mai putin 39 de sefi din subordinea acestuia

Dupa ce au aprobat bugetul, consilierii locali bacauani si-au dat girul si pentru aprobarea functiilor publice, organigramei, numarului de personal si a statului de functii pentru aparatul de specialitate al primarului si cel al serviciilor publice de specialitate ale Consiliului Local (CL) al municipiului Bacau pe anul 2008 precum si a fiselor de evaluare a posturilor nou-create.

Aproape 1.500 de angajati

Pentru exercitarea atributiilor care ii revin din normele legale, CL Bacau dispune de un aparat de specialitate al primarului si servicii de specialitate ale Consiliului Local dimensionate in strânsa legatura cu realizarea obiectivelor, proiectelor si programelor propuse. Aparatul de specialitate al primarului este structurat in functii publice aferente posturilor care implica prerogativele de putere politica potrivit Legii privind Statutul functionarilor publici. Conform prevederilor Legii Administratiei publice locale, organigrama si statul de functii al aparatului de specialitate se aproba de catre Consiliul Local, dupa aprobarea bugetului.

39 de sefi

Astfel, alesii municipali au aprobat nu mai putin de 446 de posturi pentru aparatul de specialitate al primarului, dintre care 338 sunt functii publice 108 angajati fac parte din categoria “personal contractual”. La serviciile publice de specialitate ale Consiliului Local au fost aprobate 1.045 de posturi. Din numarul total de functii publice, din aparatul de specialitate al primarului, respectiv 338 de functii publice, fara secretarul municipiului, functii de conducere sunt nu mai putin de 39 si 299 sunt functii de executie. La stabilirea structurii organizatorice s-a avut in vedere faptul ca pentru constituirea unui birou este necesar un numar de cel putin cinci posturi de executie, pentru constituirea unui serviciu este necesar un numar de minim sapte posturi de executie, iar pentru ca o directie sa poata sa fiinteze este nevoie de 15 functionari cu rol executiv.

In subordinea lui Popovici

Hotarârea Consiliului Local cuprinde si unele modificari fata de vechea reglementare. Astfel, in subordinea secretarului municipiului, Ovidiu Popovici, s-a infiintat Compartimentul informatii publice, coordonare alegeri si evidenta alegatori cu trei functii publice, compartiment specializat pentru coordonarea activitatilor legate de alegeri si intocmirea situatiilor permanente referitoare la numarul de alegatori si asigurarea accesului la informatii publice. Totodata, la Directia Juridica si administratie locala, Biroul Autoritate tutelara a fost modificat in serviciu, prin suplimentarea cu doua functii publice, suplimentarea a cinci posturi, doua la Serviciu Administratie Publica locala si registrul agricol si trei la Compartimentul Informare Cetateni. In acelasi timp, un post de inspector de specialitate debutant a fost transformat in inspector de specialitate gradul III. S-a desfiintat functia publica vacanta de consilier superior si postul vacant de secretar dactilograf si s-a infiintat functia publica de consilier asistent si postul de referent debutant.

Bazinul si Insula, la Servicii Publice

Prin aceeasi hotarâre de Consiliu Local, alesii municipali au aprobat trecerea Bazinului de Inot si a Insulei de Agrement din administrarea Directiei Patrimoniu, in subordinea Directiei Servicii Publice, in acelasi timp fiind infiintate functiile de consilier principal si de consilier asistent. La Directia Drumuri Publice, conform Legii privind serviciul de iluminat public, in vederea preluarii acestei activitati, s-a infiintat Biroul Iluminat public, prin suplimentarea cu sapte posturi. La Directia Economica s-a creat functia de director executiv adjunct si s-a propus, totodata, crearea a patru functii publice la Serviciul Implementare programe si includerea Serviciului Strategie si Postaderare cu 25 de posturi. Prin trecerea Bazinului de Inot si a Insulei de Agrement la Directia Servicii Publice, au fost transferate, implicit, si 58 de posturi.

Reabilitarea blocurilor, la Directia Tehnica

La Directia Tehnica din cadrul Primariei Bacau a fost infiintat Serviciul Lucrari de consolidare, reabilitare termica blocuri si unitati de invatamânt prin desfiintarea Biroului Reparatii, includerea Serviciului Managementul Calitatii Protectiei Mediului si Protectiei Muncii cu zece functii publice in cadrul acestei directii, infiintarea functiei publice de conducere de director executiv adjunct si infiintarea a inca doua posturi. La Directita Impozite si Taxe Locale, in vederea deschiderii de noi puncte de incasare, s-au infiintat patru noi posturi de casier, s-au transformat doua functii de consilier debutant in asisent, s-au desfiintat patru functii de consilier principal, s-au creat alte doua functii de consilier asistent si doua de referent asistent.

Modificari in treptele de salarizare

S-au desfiintat Directia de strategie si postaderare si Directia Urbanism ale caror functii de conducere de director executiv erau vacante. Compartimentele respective au trecut in structura altor directii, iar Compartimentul Concesionari s-a traformat in Biroul Urbanism si s-a infiintat functia publica de conducere de sef de birou. La Compartimentul audit public intern s-a infiintat functia de auditor superior si s-a desfiintat functia publica vacanta de auditor asistent. La Serviciul Unitatea municipala pentru monitorizare s-a infiintat functia publica de consilier superior si s-a desfiintat functia publica de consilier principal. Trebuie mentionat faptul ca, pentru avansarea functionarilor publici care indeplinesc conditiile legale de avansare, s-au midificat treptele de salarizare corespunzatoare.

Peste 50 de posturi noi

Spre deosebire de organigrama aferenta anului 2007 care avea prevazut un numar total de 1.442 de posturi, organigrama aferenta anului 2008 cuprinde un numar total cu peste 50 de posturi mai mare. Functiile publice aprobate de alesii municipali precum si cele contractuale asigura realizarea atributiilor Consiliului Local, ca autoritate a administratiei publice locale.
Razvan SENDREA

Adauga un comentariu

*