Am făcut pentru cititorii noştri o analiză simplă a serviciilor de telefonie din România. Au fost excluse ofertele speciale şi au fost luate în calcul doar abonamentele lunare cu minute incluse, consemnate pe siteuri, ce ar conţine 100 de minute în orice reţea. De departe cea mai scumpă ofertă aparţine companiei ORANGE, ce solicită 22,8 euro pentru 100 de minute naţionale. Îi urmează la distanţă destul de mare, de peste 30 de lei, cei de la Vodafone, ce solicită abonaţilor 15,47 euro pentru a vorbi aceleaşi 100 de minute. Cel mai ieftin abonament îl are ultimul intrat pe piaţa telefoniei mobile, respective compania COSMOTE, ce obţine de la clienţii săi doar 10,8 euro şi în plus oferă şi 1000 de minute în reţeaua COSMOTE şi 1000 de sms-uri. Ca strategie de marketing, companiile oferă bonusuri la prezentarea în shopuri gen „îţi dăm mai mult ca în ofertă”. Deşi Autoritatea Naţională pentru Comunicaţii (n.r. – instituţia care stabileşte regulile pentru piaţa de comunicaţii din România şi urmăreşte respectarea acestora) nu este generoasă în a oferi detalii legate de tendinţa de portare între reţele, este clară tendinţa clienţilor de a migra într-o sferă mai ieftină. Surse neoficiale din cadrul ORANGE relatează că cei din conducerea companiei caută cu disperare măsuri de fidelizare a clienţilor, cu metode mai mult sau mai puţin corecte. Astfel, pentru schimbarea unei extraopţiuni de câţiva euro, ataşată abonamentului de bază, ORANGE solicită acum prelungirea contractului cu un an! „Am numărul de la Orange de peste 10 ani şi am rămas mască când am văzut că mă pun să prelungesc contractul de abonament cu un an doar pentru că voiam să schimb o extraopţiune. Mă dezgustă astfel de practici a celor de la Orange şi o să portez numărul în altă reţea. Oricum mă deranja aglomeraţia din shopul lor din centru şi serviciile proaste oferite” ne-a declarat D.O.M. din Bacău. De asemenea, am obţinut informaţii privind unii clienţi care sunt sunaţi şi invitaţi la sediul firmei pentru a fi momiţi cu un bonus de 30 de minute în reţea, fiind invitaţi să semneze un contract suplimentar de doi ani cu aceiaşi companie portocalie. „Asta e o practică ce contravine legii! M-au sunat şi m-au chemat la sediul firmei pentru că urmează să primesc 30 de minute lunar. Ajuns acolo, mi-au pus pe masă un contract de prelungire pe doi ani. Cred ca sunt disperaţi că le pleacă clienţii, dar preţurile nu vor să le lase. S-au obişnuit să obţină profituri de zeci de milioane de euro”, ne-a declarat A.I. din Bacău. Exemplele pot continua, un client, A.C., a fost sunat insistent de un operator ORANGE ce i-a solicitat să se prezinte la shop pentru a achiziţiona un telefon, fiindu-i indicat inclusiv un termen limită după care abonamentul se va sista şi va pierde numărul de apel!
Cătălina DRAGOMIR, Şef Serviciu Media&Website de la ANC declarat pentru “Observator de Bacău” că “datele statistice pe care le avem disponibile sunt doar la nivel naţional şi nu permit delimitarea la nivel de judeţ. Datele la nivel naţional arată că, până în prezent, pentru telefonia mobilă, din cele 32.411 de cereri înregistrate, au fost portate 23.837 de numere, iar pentru telefonia fixă, din 6.378 de cereri, 4.882 de numere au fost portate. (Olimpia FILIP)