ECO-SCOALA este un program international care a avut ca punct de plecare ideea implicarii elevilor in rezolvarea problemelor locale de mediu. Proiectul urmareste ca acest program sa contribuie la cresterea gradului de constientizare a elevilor in privinta problemelor de mediu, prin studiu in clasa si actiuni concrete in cadrul scolii si comunitatii. ECO-SCOALA are ca scop imbunatatirea calitatii mediului in scoala si in imprejurimile acesteia, iar cei implicati in program au posibilitatea afirmarii la nivel national, prin câstigarea unui premiu prestigios: Steagul Verde, dar si statutul de ECO-SCOALA si, desigur, activitatile specifice programului reprezinta o alternativa ecologica, instructiva si interesanta de petrecere a timpului liber. La nivel international, programul ECO-SCOALA este coordonat de Fundatia de Educatie pentru Mediul Inconjurator (F.E.E.), care reuneste organizatii neguvernamentale ce actioneaza la nivel national in domeniul educatiei pentru o dezvoltare durabila. In România, programul ECO-SCOALA a debutat in anul 1999, cu doar 5 scoli pilot, sub coordonarea Centrului Carpato-Dunarean de Geo-ecologie (CCDG), in calitate de membru asociat al FEE. In prezent, 32 de judete sunt deja reprezentate in reteaua ECO-SCOALA, care numara peste 150 de scoli inscrise. Elevii si cadrele didactice din Scoala cu clasele I – VIII Traian se afla in cel de-al II-lea an de derulare a proiectului international ECO-SCOALA. Activitatile propuse de cadrele didactice, au ca scop constientizarea problemelor de mediu si dezvoltarea spiritului civic, dându-le sansa elevilor de a-si construi o lume mai buna, curata si sanatoasa. Implementarea acestui proiect aduce beneficii atât pentru scoala, cât si pentru comunitate, atât pe termen imediat cât si indelungat, prin formarea la elevi a constiintei, atitudinii si conduitei ecologice, conditie a dezvoltarii durabile a societatii moderne. Activitatea derulata pe parcursul lunii martie a urmarit atingerea urmatoarelor obiective: constientizarea importantei valorificarii materialelor refolosibile, prin utilizarea materialelor reciclabile pentru a obtine diferite produse decorative; stimularea la elevi a initiativei si creativitatii; eliminarea kitch-ului si a prostului gust, ce au transformat simbolurile românesti in obiecte pur comerciale. Au fost organizate doua sectiuni : atelier workshop cu elevii, pe tema : Martisoare si felicitari, „simboluri ale primaverii”, coordonat de prof. Pavel Marinela-Nicoleta, coordonatorul ECO la nivelul scolii ; realizarea unor creatii vestimentare prezentate de elevi si de profesoara Balan Andreea, intr-o colectie de moda. Elevii au fost foarte incântati si au participat cu interes la aceste activitati eco-creative, care li s-au parut interesante, flexibile si educative, o alternativa ecologica de petrecere a timpului liber”, ne-a declarat directorul Scolii cu clasele I – VIII Traian, profesoara Mariana Ambarus. (St.O.)