Un sfert dintre români se tem că îşi vor pierde în acest an locul de muncă

Un sfert dintre români (25%) se tem că îşi vor pierde în 2009 locul de muncă pe fondul crizei economice, în timp ce 15% sunt îngrijoraţi că nu vor avea bani pentru a-şi plăti facturile curente, potrivit unui studiu realizat în luna ianuarie de firma de cercetare de piaţă Synovate. „Instabilitatea din economie se manifestă pe piaţa muncii prin îngheţarea recrutărilor, micşorări de salariu sau disponibilizări. Pentru unul din patru români principala temere pentru anul în curs o reprezintă pierderea locului de muncă personal sau al întreţinătorului familiei”, se arată în analiză. Cele mai îngrijorate de posibilitatea pierderii locului de muncă sunt persoanele cu vârste cuprinse între 45-54 ani, cele care locuiesc în oraşele cu o populaţie cuprinsă între 10.000-50.000 locuitori, cu un nivel mediu de educaţie şi venituri medii şi ridicate. Pe locul doi în rândul temerilor românilor se află incapacitatea de a plăti facturile curente pentru întreţinere, lumină, telefon, etc., reprezentând răspunsul a 15% dintre respondenţi. Lipsa banilor pentru plata facturilor afectează în principal persoanele cu vârste cuprinse între 55-65 ani cu venituri reduse, din localităţile cu o populaţie cuprinsă între 10.000-50.000 locuitori. Alte probleme identificate se referă la lipsa hranei pentru familie (6%), incapacitatea de a plăti ipoteca sau ratele (5%), lipsa banilor pentru medicamente (5%) şi pierderea banilor investiţi (2%). Alţi 6% dintre respondenţi se tem că vor fi nevoiţi să renunţe la vacanţe. În acelaşi timp, 18% dintre români nu au nicio temere pentru viitorul apropiat, mai ales tinerii cu vârstă până în 24 de ani şi persoanele din oraşele cu peste 150.000 locuitori. În ceea ce priveşte situaţia economică a familiei, 43% dintre cei chestionaţi cred că nu va suferi modificiări în următoarele 12 luni, în timp ce 29% susţin că situaţia va fi una negativă. Jumătate dintre românii care au participat la studiu (52%) au afirmat că situaţia economică a ţării se va înrăutăţi. Studiul a fost realizat pe un eşantion de 1.000 de persoane. Synovate, divizia de cercetare de piaţă a grupului britanic de marketing de comunicare Aegis Group, este prezentă în peste 60 de ţări. (sursa: Mediafax)

Adauga un comentariu

*