Toti cei care doresc sa devina administratori in cadrul asociatiilor de proprietari din Onesti pot depune cereri la Primarie, in vederea concursului de atestare, care se va desfasura la sfârsitul acestei luni. Pentru a participa la concurs, solicitantii trebuie sa indeplineasca o serie de conditii si sa depuna mai multe documente la dosar. Astfel, administratorii trebuie sa prezinte garantii materiale, morale si profesionale, sa aiba cel putin studii medii, sa fie domiciliti in Onesti si sa aiba capacitate deplina de exercitiu, iar la dosar trebuie sa depuna un curriculum vitae, copii dupa actele de stare civila si de identitate, certificatul de cazier si copii dupa actele de studii. Pentru cei care nu au mai indeplinit functia de administrator, se cere si un certificat de pregatire profesionala, din care sa reiasa ca au absolvit cursurile de administrator, organizate de institutii specializate. Cererile si documentele anexate se depun la Serviciul Registratura din cadrul Primariei Onesti, iar concursul va fi sustinut in fata unei Comisii de atestare, prezidata de directorul economic Nicolae Gabureanu si alcatuita din 7 specialisti in diferite domenii. “Proba scrisa va fi sustinuta in ultimele zile din luna aprilie, la Scoala generala nr. 1, in momentul in care gasim o sala libera”, ne-a precizat Nicolae Gabureanu. A doua proba consta intr-un interviu si poate fi sustinuta doar de cei care obtin cel putin nota 7 la proba scrisa.
Masuri impotriva administratorilor incompetenti
Concursul de atestare organizat anul acesta va fi mult mai dur decât in anii precedenti, intrucât Primaria Onesti doreste sa-i indeparteze pe administratorii incompetenti, iresponsabili sau lipsiti de profesionalism. Astfel, Comisia de atestare poate sa respinga un candidat mai inainte de participarea la concurs, dupa ce examineaza cererea si documentele anexate, sau poate efectua si investigatii suplimentare, daca exista suspiciuni legate de un anumit solicitant. “In urma unor evaluari recente, am constatat ca multi reprezentanti ai unor asociatii de proprietari nu mai au ce cauta in structurile de conducere ale asociatiilor”, ne-a precizat viceprimarul Constantin Florian. “Pe numele unor administratori exista foarte multe plângeri din partea proprietarilor de apartamente, iar Comisia de atestare are dreptul sa analizeze aceste situatii si sa decida daca un administrator mai poate sa participe la concursul de atestare – ne-a spus si juristul Daniel Spânu, secretarul Municipiului Onesti. La atestare pot participa mai multi candidati din partea unei asociatii, pentru ca atestatul este valabil pe intreg teritoriul României si se elibereaza pe o perioada nedeterminata”. Reprezentantii Primariei Onesti au lasat sa se inteleaga faptul ca este indicat sa participe la atestare cât mai multi cetateni, pentru ca, in cazul in care un administrator este destituit, el nu poate fi inlocuit decât de o persoana care detine atestatul, document care poate fi obtinut chiar la concursul din aceasta luna. Primarul municipiului Onesti poate retrage atestatul de administrator, daca nu mai sunt indeplinite conditiile legale sau daca se constata nerespectarea reglementarilor in vigoare. De exemplu, primarul poate retrage atestatul daca administratorul incaseaza banii de la proprietarii de apartamente, dar nu achita contravaloarea facturilor de la furnizorii de utilitati sau taxele locale, situatii care au fost frecvent semnalate in Onesti.
Gheorghe LEU
As dori sa stiu:
1. Autorizarea se acorda de catre Consiliul Local s-au de Primarie?
2. Care este Legea in baza carea se autorizeaza in meseria de Administrator.
3. Care este tematica de concurs.
4. de unde se ia tematica de examinare.
5. Cine si cum a stabilit comisia de examinare.
6. Care este suma de achitat.