Noile metodologii de predare-invatare-evaluare

curs-vranceanu-3.jpgÎn premiera, Casa Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacau organizeaza, in perioada 7 – 28 aprilie a.c., la Colegiul Naţional „Gheorghe Vranceanu”, programul de formare continua „Noile perspective metodologice – Clil si Crosscurricularitate”, destinat cadrelor didactice din judet si avizat de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovarii. Acest nou curs a debutat ieri, 7 aprilie a.c., la ora 15.00, in prezenta organizatorilor si a peste 30 de cadre didactice, inscrise la curs. Cele 24 de ore vor fi sustinute de formatori acreditati: profesoara Diana – Elena Popa, de la Colegiul National „Gheorghe Vranceanu” si prof. Mihaela Chiribau – Albu, de la Colegiul National „Ferdinand I”. „Astfel de initiative educationale au inceput sa apara in anii ‘70 – ’80 în Europa prospera, transformându-se ulterior in adevarate metodologii de predare – invatare – evaluare. Astazi, ele sunt deosebit de importante in contextul promovarii unor valori precum: schimburile interculturale si asigurarea egalitatii de sanse elevilor, pe tot teritoriul Europei, mai ales din perspectiva migratiei fortei de munca. Nu numai de aceea, ne-am gândit ca este oportuna desfasurarea, în premiera la Bacau, a acestui program de formare”, ne-a declarat prof Gabriel Stan, directorul C.C.D. Bacau.

Ce este principiul crosscurricularitatii ?

Organizatorii au precizat ca scopul principal al programului este afirmarea în contextul învatamântului românesc actual a principiului crosscurricularitatii. Acest lucru presupune relationarea diverselor obiecte de studiu, prin transferul metodelor dintr-o disciplina intr- alta, cu scopul de a pregati elevii pentru viata, universul in care urmeaza a se integra nefiind un ansamblu de unitati de cunoastere paralele. O astfel de abordare a procesului de predare – învatare prezinta ca principal avantaj posibilitatea ca dascalul sa creeze si sa dezvolte in invataceii sai o suma de abilitati transferabile in mediul social imediat, pregatindu-i, de asemenea, sa relationeze cu domenii diverse, sa acceseze informatii din câmpuri de cunoastere variate si, implicit, sa invete pe tot parcursul vietii.

Metoda de abordare CLIL

CLIL este un acronim care înglobeaza o abordare metodologica, o filozofie, o paradigma educationala, ale carei frontiere pot fi definite pâna la un anumit punct. Invatarea Limbii cu un Continut Integrat are un focus dublu, pe continut si pe limba. CLIL înglobeaza alte patru dimensiuni, pe lânga acela al limbii si anume informatii ce tin de: cultura, mediu, continut si procesul de învatare. Fiecare dintre acestea cuprind un numar de teme structurate in functe de trei factori majori: categoria de vârsta a cursantilor, mediul socio-lingvistic si nivelul de contact cu metoda CLIL.

Ce valori promoveaza CLIL ?

Valorile promovate prin implementarea CLIL sunt: dezvoltarea de abilitati de comunicare în mediu intercultural, asimilarea de cunostinte despre tari/regiuni si/sau grupuri de minoritati, pregatirea elevilor pentru integrarea lor ca cetateni ai Europei, îmbunatatirea in ansamblu a competentelor lingvistice în limba straina studiata si dezvoltarea abilitatilor de comunicare verbala. La finalul programului, în vederea evaluarii, cursantii urmeaza sa realizeze un portofoliu, constând in elaborarea unui proiect didactic care sa foloseasca una dintre cele doua perspective metodologice studiate in timpul cursului, prin valorificarea exemplelor de bune practici si a metodelor inovative. (St.O.)

Adauga un comentariu

*