Transportatorii de persoane din judet au fost convocati de sefii administratiei bacauane la o discutie pe marginea „talibanismului” rutier practicat de firma Dragoliv, care apartine primarului comunei Sascut, Cristinel Bostan. Acestia s-au plâns prefectului si presedintelui CJ de valul de violente generate de angajatii acestei firme pe traseul Bacau – Sascut, lucru confirmat de comisarul Dorin Roman, seful Serviciului de Politie Rutiera (SPR). Prezent la discutiile de ieri, Bostan si-a aparat firma invinuind CJ ca a operat, peste noapte, modificari in graficul curselor. Cele doua parti au convenit o perioada de armistitiu de o luna, in care transportatorii si-au luat obligatia de a cauta o solutie pentru a ingropa definitiv conflictul.
La initiativa CJ si a Prefecturii, transportatorii de persoane care opereaza pe ruta Bacau – Sascut au fost convocati ieri la o discutie sub cupola Palatului Administrativ. Acestia s-au plâns in corpore de talibanismul rutier practicat de reprezentanti ai firmei Dragoliv, care apartine primarului comunei Sascut, Cristinel Bostan (PNL). Potrivit lor, angajatii firmei Dragoliv se dedau la violente soldate fie cu ranirea soferilor firmelor concurente, fie cu avarierea semnificativa a mijloacelor de transport. Starea ce pare a fi scapata de sub control a fost confirmata de comisarul Dorin Roman, seful SPR. Acesta a spus ca mai multi amgajati ai Dragoliv au savârsit acte cu caracter penal, dintre acestia remarcându-se doi adevarati tortionari rutieri: Dumitru Lascarache, respectiv Mihai Marcu, ambii cu câte doua dosare penale la activ. „Autoritatile au explicat aceste situatii cu acuratete si cu manusi. Mi-ar fi placut ca acesti doi domni de la Dragoliv sa fie prezenti la discutii. Initiativa autoritatilor mi se pare normala. Am avut deja o actiune pe E 85 si timp de o ora nu a trecut nicio masina a Dragolivului. Cred ca intelegeti de ce”, a explicat Roman.
Moment zero, ca la fotbal
Presedintele CJ a declarat ca violentele comise de angajatii Dragolivului nu mai sunt o noutate pentru nimeni si a apreciat ca pozitiva intâlnirea transportatorilor in jurul aceleiasi mese. „Acum alcatuim o echipa cu Prefectura. Pâna in decembrie 2008 am fost rupti in doua. Probleme cu transportatorii avem la nivelul intregului judet, insa ce se intâmpla pe acest traseu este fara precedent. Aceste acte de huliganism ne sunt cunoscute. Stiti cum e, nu iese fum fara foc”, a comentat Dragos Benea care a fost sustinut de prefectul Dorian Pocovnicu, acesta din urma remarcând ca „este nevoie de actiunea concertata a autoritatilor pentru a stinge conflictul aparut pe traseul catre Sascut”. Sefii administratiei au gasit de cuviinta sa invoce un „moment zero” al transportului de persoane judetean, amenintând cu retragerea licentelor in eventualitatea in care starea de beligeranta dintre firmele care fac transporturi pe ruta Bacau – Sascut nu va inceta. „Aceasta sa fie secunda zero, sa se plece de la zero si cine greseste sa plateasca. Exista un precedent – cel de la Nicolae Balcescu – când am aflat adevarul si am actionat ca atare. Baietii pleaca”, a spus Silviu Bondor, vicepresedinte al CJ.
Comisie de supraveghere
Autoritatile au decis sa constituie o comisie speciala care va avea ca scop supravegherea transportului de persoane pe ruta Bacau – Sascut. Aceasta va fi alcatuita din reprezentanti ai CJ, Prefectura, Autoritatea Rutiera Româna, respectiv SPR. Comisarul Roman a anuntat ca Lucian Brebu, comisar sef in cadrul SPR, va coordona activitatea de supraveghere a transportatorilor. Vor fi realizate informari care vor fi remise, ulterior, autoritatilor administrative. „Daca nu vom aplica legea ad litteram nu vom depasi aceasta stare de anormalitate in care se afla transportul de persoane pe ruta Bacau – Sascut. Va trebui sa facem actiuni zilnice, la orice ora posibila”, a propus Roman. Pus cu spatele la zid, Cristinel Bostan a aruncat pisica moarta in curtea CJ, invinuind institutia administrativa ca a modificat peste noapte graficul curselor, la solicitarea mai multor consilii locale. „Noi facem curse de mai bine de 5 ani pe acest traseu, dinainte de aparitia Dragoliv. Ei au intervenit prin fostul vicepresedinte Ionel Palar pentru suplimentarea curselor. De când au aparut pe traseu nu mai este liniste. A inceput acest scandal urias. Actele de vandalism dateaza din 2005. Ele nu sunt noi”, a replicat patronul unei firme de transport concurente.
Taieri de cauciucuri, parbrize sparte si amenintari cu moartea
Numerosi transportatori care opereaza pe ruta Bacau – Sascut s-au plâns in decursul timpului de metodele neortodoxe pe care le practica firma Dragoliv. Acestia au spus ca pe lânga furtul de calatori, meniul vandalismelor rutiere e completat de taieri de cauciucuri, spargeri de parbrize sau amenintari cu moartea la adresa soferilor firmelor concurente. In luna februarie, unul din reprezentantii unei astfel de firme s-a destainuit cotidianului OBSERVATOR de Bacau. Acesta a povestit ca ruta Bacau – Sascut seamana cu o jungla in care Dragoliv face legea, fara a da explicatii nimanui. Laurentiu Hazu si-a amintit ca pâna la acea data a depus la Politie peste 300 de plângeri in care a denuntat practicile penale ale Dragolivului, insa aceasta nu a luat nicio masura impotriva firmei in spatele careia se afla primarul de la Sascut. Regimului de teroare rutiera instituit de Dragoliv i-ar putea veni de hac initiativa de ieri a autoritatilor, insa – conform spuselor presedintelui CJ – sansele ca operatorii de transport sa se impace sunt infime. Acestia vor fi convocati in termen de o luna la noi discutii cu sefii administratiei bacauane.
Lucian BOGDANEL
Sunt un fost client al Dragolivului, care sa va spun sincer, prefer sa merg cu o masina de ocazie decat cu acesta firma care se crede cea mai tare de pe piata, dar se inseala, fiindca sunt alte firme de transport persoane, care efectueaza servicii mult mai bune decat firma lui Bostan, are controlori care vorbesc urat, se comporta ca niste huligani de parca sunt drogati, am citit acest articol care mi s-a parut ca se vrea a se face dreptate, dar nu cred ca se va rezolva ceva, fiindca autoritatile sunt corupte si lasa ca acest individ sa-si bata joc de oameni. Speram ca prin acest articol sa se sesizeze organele de drept (DNA, Ministerul Transporturilor, etc).
Deja oamenii din Sascut şi-au dat seama unde sunt cei 55 miliarde datorii ale actualei administraţii locale.Proasta gestionare a cheltuielilor şi lipsa de pricepere în domeniul administraţiei publice şi mai ales,lipsa viziunii asupra cheltuirii cu rost a banului public va determina în scurt timp o reconsiderare a rolului pe care îl are domnul primar Răuţă.Ca să fii un bun economist,trebuie să ai ochi de afacerist.Iată că unii cum au fost Bostan şi Borţun au avut ochi de afacerişti numai pentru a se îmbogăţi rapid pe spatele contribuabilului.Lumea din Sascut va cântări mult aceste 55 miliarde,iar rezultatul se va vedea pe 10 iunie 2012.Atunci,vom scăpa de opulenţă,ignoranţă,aroganţă,lipsă de bun simţ.Sacul a ajuns la fund,iar datoriile actualilor conducători ai Primăriei Sascut nu fac decât să înfunde comuna în mocirlă pentru mai bine de 30 ani.Dacă se va ajunge la punerea sechestrului recuperator asupra bunurilor mobile şi imobile din patrimoniul Primăriei,vom fi primii din judeţul Bacău,care din cauza lipsei de competenţe a edililor riscăm să ajungem în pragul sărăciei şi al mizeriei …….dacă dvs credeţi că aceasta este soarta unor oameni serioşi şi muncitori din fruntea târgului,atunci,faceţi cum credeţi….gândiţi-vă de mai multe ori înainte de a i lăsa pe aceşti ciumpalaci să ne distrugă!!!BOSTAN,BORŢUN,LUCA,PETRACHE,LEONTE,IOSUB şi mulţi alţii care ară pământul cu 5 milioane lei vechi pt un hectar,iar domnul Răuţă le cere numai banii de motorină.Oare unde este cinstea unora acum,în cei 5 milioane sau în dorinţa de a ajuta oamenii amărâţi……