Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a declarat ieri pentru NewsIn că speră ca fondurile structurale să acopere nevoile financiare din învăţământ, atât în ceea ce priveşte renovarea şcolilor, cât şi pentru formarea şi evaluarea profesorilor. „În condiţiile în care PIB-ul a scăzut foarte mult şi bugetul educaţiei este, şi el, îngrijorător de mic, ne punem speranţa în fondurile structurale. Vrem să avem în fiecare judeţ un program co-finanţat de Uniunea Europeană, pentru formarea şi evaluarea profesorilor. În plus, avem 6.000 de şcoli care ar putea fi titulari de proiecte de renovare-reabilitare, ceea ce ar rezolva problema infrastructurii. O prioritate o reprezintă cele 4.000 de şantiere deschise deja, care înseamnă mulţi bani pierduţi, pe care, însă, sper să-i recuperăm de la cei care nu au dus la bun sfârşit lucrările”, a precizat Andronescu, după festivitatea de premiere a inventatorilor români câştigători la Salonul Internaţional al Invenţiilor de la Geneva. Ministrul Educaţiei a adăugat că timpul necesar realizării proiectelor nu este foarte mare. „Sper ca în trei luni să punem la punct mai multe programe pentru finanţarea reparaţiilor din infrastructură şi formării de personal”, a explicat ministrul. Totodată, Andronescu consideră că o eventuală grevă a salariaţilor din învăţământ nu ar aduce beneficii acestui sistem, pentru că, în prezent, nu există banii necesari unor majorări salariale, iar acestea ar putea surveni numai după rederesarea economiei. Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a declarat vineri că majorările salariale de 50% pentru cadrele didactice, prevăzute prin Legea 221/2008, vor intra în vigoare în ianuarie 2010, când criza economică nu va mai avea efecte atât de grave asupra economiei.