De câteva zile, Editura Casei Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacau si-a completat palmaresul de 140 de titluri, lucrări de specialitate, ghiduri metodice, dictionare, culegeri de teste, reviste stiintifice si scolare, cu o nouă aparitie: „Marketingul afacerii – mediul concurential”, auxiliar curricular, ghid de pregătire pentru bacalaureat, autori prof. Mioara Pruteanu si prof. Mihaela Liliana – Ciuchi, cadre didactice cu experienta, care activeaza la Colegiul Economic „Ion Ghica” Bacau. Lucrarea este destinata elevilor de liceu, din anii terminali, profil economic, constituind totodata si un extrem de util auxiliar curricular pentru profesori. Ea încearca o abordare pe larg a conceptului de marketing, a factorilor care au contribuit la aparitia, promovarea si dezvoltarea acestuia, precum si a celor care au dus la cresterea deosebita a importantei sale in prezent. Pe parcurs sunt evidentiate caracteristicile fundamentale ale intreprinderilor care au orientare de marketing, sunt explicate functiile marketingului si activitatile specifice ce fac obiectul lor, în contextul în care ele pot fi promovate cu succes. Lucrarea este structurata in trei parti, iar din cuprins amintim urmatoarele teme: Obiectivele si principiile marketingului; Concurenta componenta a pietii; Identificarea modalitatilor de crestere a eficientei activitatii; Realizarea unei oferte competitive; Promovarea pe piata a ofertei de produse si servicii a firmei; Modele de subiecte pentru bacalaureat. Acoperind o arie tematica diversa, autorii considera ca scopul lucrarii a fost atins, si anume, dobândirea de cunostinte si abilitati de abordare a celor mai importante aspecte ale practicii economice, in general, si a celei legate de marketing-ul afacerilor, in special. În ansamblul sau, lucrarea de fata ofera tinerilor liceeni posibilitatea de a intelege mai bine problematica complexa a unei afaceri moderne, facilitând, cu ajutorul informatiei sintetice, a unui limbaj si a unei forme de prezentare accesibile, procesul de insusire a cunostintelor necesare pentru viitoarea profesiune. „În continuare, planul nostru editorial este ambitios, ne-a declarat prof. Gabriel Stan, directorul C.C.D. Bacău. Cu resurse mici am reusit sa editam, in patru ani, pentru uzul tuturor cadrelor didactice, 140 de titluri. Asadar, prin politica editoriala, incercam – consecvent – sa satisfacem cererea de carte venita din partea sistemului educational. Aceasta ultima lucrare vine, deopotriva, in ajutorul cadrelor didactice si al elevilor din unitatile de invatamânt liceale cu profil economic”. (St.O.)