În al treilea an consecutiv, Casa Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacau si Complexul Muzeal de Stiintele Naturii „Ion Borcea” Bacau colaboreaza cu scopul desfasurarii programului de formare continua „Managementul de proiect. Educatie ecologica”, destinat cadrelor didactice din judet. Cele 24 de ore de teorie si aplicatii vor fi sustinute de muzeograf dr. Lacramioara Zaharia si de institutor metodist Rodica Leonte. Acesta va debuta sâmbata, 9 mai 2009, ora 9.00, la Palatul Copiilor Bacau – Sala de Teatru. Educatia privind mediul este un proces care are scopul sa imbunatateasca calitatea vietii prin asigurarea oamenilor cu „uneltele” de care au nevoie pentru a rezolva si impiedica problemele de mediu. „Prin acest program, incercam sa-i convingem pe colegii nostri sa initieze proiecte ecologice care sa vina in sprijinul comunitatilor locale si educationale, ne-a declarat prof. Gabriel Stan, directorul C.C.D. Bacau. Acest tip de proiecte sunt extrem de actuale in Uniunea Europeana, ale carei politici de protectie a mediului sunt foarte serioase, iar legislatia româneasca in domeniu va fi compatibilizata cu cea europeana. Mai mult, cred ca in judetul Bacau, mai ales în orasul Bacau, avem serioase probleme de mediu, care din pacate nu isi gasesc rezolvare de ani buni de zile”. Educatia de mediu poate ajuta oamenii sa câstige cunostinte, deprinderi, motivatii, valori si implicarea de care au nevoie pentru a gospodari eficient resursele pâmântului si asumarea raspunderii pentru mentinerea calitatii mediului. Scopul proiectelor de educatie ecologica este de a dezvolta strategii creând programe efective de educatie pentru mediu. Fie ca sunt implicati prescolari sau elevi, din zone rurale sau urbane, in programele de educatie a comunitatii fiecare educator poate introduce educatia pentru mediu in activitatile desfasurate. Educatia pentru protectia mediului nu se leaga numai de planul de invatamânt al obiectului stiintele naturii, ci se intersecteaza cu toate celelalte obiecte de studiu, inclusiv in afaceri, economie, arta limbajului, istorie, studii sociale si umanitare. Copiii sunt un public important pentru acest tip de educatie deoarece sunt gestionarii si consumatorii de mâine ai resurselor. Si in unele cazuri copiii isi pot influenta parintii si alti membri ai comunitatii. Educatorii si toti cei care lucreaza in scoli si cu elevi pot avea un impact deosebit, de la cresterea constientizarii si cunoasterii pâna la formarea de atitudini si proiecte active in cadrul educatiei pentru mediu. Este important sa recunoastem ca nu este doar o singura modalitate de a „face” educatie pentru cunoasterea si protectia mediului. Problemele de mediu sunt prioritare si trebuie abordate de intreaga comunitate, iar educatia trebuie sa fie o parte integranta a solutiei. Opiniile divergente privind starea mediului, consecintele degradarii acestuia si rolul educatiei sunt bune subiecte de discutie si dezbatere. De asemenea, educatia ecologica ar trebui sa-i ajute pe oameni sa invete cum sa gândeasca – inclusiv cum sa rezolve problemele, sa ia decizii, sa cântareasca optiunile si sa alinieze valorile cu actiunile personale. (St.O.)
de ce nu sunt informate cadrele didactice din scoli asupra desfasurarii acestor cursuri?Sau cei din scolile speciale nu au acces la astfel de programe?