Scoala cu clasele I – VIII Asau organizeaza sâmbata, 16 mai 2009, de la ora 9.00, cea de-a doua editie a Simpozionului internaţional cu tema „”Succesul si insuccesul scolar”. Sesiunea de comunicari se va desfasura la sediul scolii organizatoare si este deschisa tuturor cadrelor didactice interesate de noile tendinte ale educatiei, in context românesc si european. În paralel, se va desfasura expozitia – concurs de desene si pictura „Reuniti sub culorile curcubeului european”, la care au fost invitati sa participe elevi din invatamântul preuniversitar. Profesoara Ionela Orheanu – directorul Scolii cu clasele I-VIII Asau si profesoara Loredana Matei, consilier pentru proiecte si programe educative, ne-au informat ca, pe lânga Universitatea Bacau si Inspectoratul Scolar, acest proiect are ca parteneri si unitati scolare din sase tari: Alexander-von-Humboldt Schule, din Goldkronach – Germania, Hauptschule Vols – din Austria, Hojdens Skola din Finlanda, Ecole Elementaire Ouchamps – din Franta, 2 Circolo Didattico Ercolano din Italia si Sykola Podstawowa nr.2 im. Romualda Traugutta, din Polonia. Din comitetul stiintific al Simpozionului fac parte prof. univ.dr. Adriana – Gertruda Romedea, prof.univ.dr. Constanta Dumitriu si conf.univ.dr. Venera Mihaela Cojocariu – de la Universitatea Bacau, prof. Liviu Botezatu – inspector scolar general adjunct, prof. Angela Sterpu – inspector scolar pentru integrare europeana, prof. Amalia Diaconu – inspector educativ, prof. Anghel Nastase – inspector scolar pentru minoritati si prof Wolfgang Fischer, Scoala Alexander -von-Humboldt din Goldkronach – Germania. La lucrari participa, de asemenea, patru profesori din Finlanda si câte doi profesori din Franta, Germania, Austria, Italia si Polonia. Lucrarile simpozionului se vor desfasura pe trei sectiuni: Dimensiunea europeana a educatiei, Rolul activitatilor extra-curriculare in dezvoltarea personalitatii elevului si Rolul familiei in educatia moderna. „Principalele obiective ale simpozionului, ne-a spus directoarea Ionela Orheanu, sunt constientizarea rolului deosebit de important al proiectelor europene de parteneriat scolar la dezvoltarea invăţământului românesc, informarea cu privire la sistemele educaţionale europene, corelarea activităţilor extracurriculare cu activităţile incluse în curriculum naţional, evidenţierea rolului activităţilor extracurriculare în formarea şi dezvoltarea personalităţii elevului, identificarea unor metode şi mijloace de comunicare între şcoală şi familie în vederea asigurării succesului şcolar, sublinierea impactului migrării familiei asupra rezultatelor şcolare si realizarea concordanţei dintre capacităţile şi interesele elevului şi exigenţele şcolare impuse acestuia”. (St.O.)