Imbracat in straie bisericesti coboara cu emotie din autoturismul care l-a adus acasa. Primii care ii sar in gât sunt parintii si ceilalti opt frati. Preotul Emanuel isi stapâneste cu greu lacrimile, saruta mâna dreapta a mamei si primeste cu mândrie binecuvântarea tatalui. Apoi, timid, asculta ovatiile celor peste 300 de enoriasi, localnicii din satul Cleja, gusta din sarea si pâinea oferita de o frumusete de fetita si se alatura preotilor prezenti. „Este al 11-lea preot care vine aici in sat de când sunt primar”, imi spune primarul Ion Joca. Edilul comunei este mai mult decât fericit. Emanuel Naghi este un fiu al locului. In urma cu 10 ani a plecat de lânga cei dragi, la chemarea Domnului. Acum, s-a intors ca preot paroh la biserica din sat. Procedurile de sfintire ca preot , inslarea propriu zisa ca preot la biserica din sat pare a fi o „nunta”. Preotul este intâmpinat de flacai calare imbracati in straie populare, localnicii de rit greco-catolic participa activ la eveniment si asista cu piosenie la Sfânta Liturghie. Preoti de la bisericile greco-catolice din localitatile invecinate participa cu onoare la astfel de evenimente. Sfintirea unui preot ca si slujba de Mir are un farmec aparte. Este o slujba plina de incarcatura divina, vie si spectaculoasa. Tânarul preot are emotii inerente la debut, vocea putin ragusita si gesturi nesigure. Este incurajat din priviri de parinti, asezati in primul rând si de multimea de oameni din biserica devenita neincapatoare. Afara, in curte, 100 de clejeni asculta prima sl;ujba a preotului Emanuel. Multi dintre ei au buchete de flori pe care le vor oferi, la final, lui Emanuel. Deasupra portii de la intrare, pe un banner improvizat sta scris cu litere de-o schioapa:”Bine ai venit in satul tau”. Florin CRETU
Domnule ziarist, nu faceti distinctia intre romano/catolici si greco/catolici, la Cleja si imprejurimi nu exista nici un greco/catolic toti sunt romano/catolici.
Nu cred ca preotul tanar de care vorbiti a fost pus paroh asa repede, fara sa/si fii facut anii de vicariat, si mai ales in satul sau, stiindu/se ca nici un preot nu este trimis sa slujeasca in satul sau decat in mod exceptional asa cum probabil a fost ieri la Cleja.
In zonă trăiesc numa credincioşi aparţinând cultului romano-catolic , şi nu greco-catolic cu scrieţi dumneavoastră. Posibilă jignire pentru cei implicaţi.
Domnu’ ziarist, daca doriti o parere avizata despre traditiile, limbajul, legile romano-catolicilor din Romania vi le ofer cu placere (in mod gratuit) numai nu mai scrieti asemenea baliverne. Sunt intru totul de acord cu cei care au scris mai sus. Imi pare rau sa o spun: sunteti total pe langa.