Comparând primele sase luni ale lui 2008 cu evaluarea trendurilor în ultimele luni ale acestui an, Directia Politiei Rutiere din cadrul IGPR a evidentiat atât arterele rutiere cu nivel ridicat al numarului de accidente rutiere, cât și cele cu un nivel scăzut de accidente de circulație. Pentru bacauanii care se deplaseaza in aceasta vara in tara, e bine sa stie ca arterele rutiere cu nivel ridicat de accidente sunt Dej –Bistrita – Vatra Dornei – Câmpulung Moldovenesc -Suceava; Bucuresti – Alexandria – Caracal – Craiova – Caransebes -Timisoara – Cenad; Bucuresti – Urziceni – Buzau -Râmnicu Sarat – Focsani – Bacau – Roman – Suceava – Siret; Sabaoani – Târgu Frumos – Iasi; Caracal –Dragasani -Râmnicu Vâlcea – Olanesti; Cluj – Dej – Rastoci – Baia Mare – Livada – Halmeu – Frontiera cu Ucraina. Arterele rutiere cu nivel mai scazut de accidente rutiere sunt Bucuresti – Ploiesti – Brasov – Sibiu – Alba – Cluj – Oradea -Ungaria; Bucuresti –Titu – Gaiesti – Pitesti – Sibiu – Sebes – Deva –Arad – Nadlac; Bucuresti – Urziceni – Buzau – Râmnicu Sarat – Focsani – Bacau – Roman – Suceava – Siret; Turda -Târgu Mures – Reghin –Toplita – Borsec – Piatra Neamt –Bacau; Brasov – Sighisoara -Târgu Mures; Drobeta Turnu Severin – Târgu Jiu –Horezu – varianta Sud Râmnicu Vâlcea D.N.7.
Ce riscuri va pasc pe DN2
În primele șase luni ale lui 2009, pe DN2 au fost înregistrate 96 de accidente grave soldate cu 52 de morti, cu mentiunea ca aceeasi valoare a fost înregsitrata si în primele sase luni ale lui 2008, si 77 raniti grav.
Principalele cauze ale accidentelor de pe DN2
Principalele cauze ale accidentelor inregistrate pe DN2 au fost conducerea imprudenta – 15 accidente cu 6 morti si 11 raniti grav; traversarea neregulamentrara – 14 accidente, cu 8 morti si 6 raniti grav; adormirea la volan – 14 accidente, cu 5 morti si 14 raniti grav; neacordarea de prioritate vehiculelor – 9 accidente, 10 raniti grav; viteza neadaptata la conditiile de drum – 8 accidente cu 11 morti si 6 raniti grav; pietoni pe partea carosabila – 6 accidente cu 4 morti si 3 raniti grav; neasigurarea schimbarii directiei de mers – 6 accidente cu 6 morti si 8 raniti grav ; depasirile neregulamentare – 5 accidente cu 2 morti si 5 raniti; nerespectarea distantei dintre vehicule – 4 accidente, cu 4 raniti grav; neacordarea prioritatii pietonilor – 4 accidente cu 3 morti si un ranit grav; rulare pe contrasens – 3 accidente cu un mort si 3 raniti grav; abateri ale carutasilor – 2 accidente cu 2 morti si un ranit grav; viteza neregulamentara – 2 accidente, cu 2 morti si un ranit grav; abateri ale biciclistilor – un accident, cu un mort si nici un ranit grav; imprudenta copiilor, 1 accident cu un ranit grav; conducerea fara permis – un accident, cu un ranit grav; conducere sub influenta alcoolului – un accident, cu un mort si 2 raniti grav.
Week-end-ul si km. 294 – 298!
În primele 6 luni ale acestui an, peste 35 la suta dintre accidente s-au produs în zilele de vineri si sâmbata, adica inceputul si mijlocul week-end-ului, iar între orele 15.00 si 18.00 au avut loc peste 28 la suta dintre evenimente. Analiza datelor evidentiaza ca zone cu risc crescut de producere a accidentelor rutiere urmatoarele pozitii kilometrice: km 12, judetul Ilfov; km 106 – 110, 131, judetul Buzau; km 174 – 179, judetul Vrancea si km 294 – 298, judetul Bacau.
Mobilizare generala pe DN 2
Pentru a preveni producerea de accidente rutiere grave, dupa cum v-am anuntat, politistii bacauani desfasoara în perioada 15 iulie – 31 august, actiuni punctuale de combatere a principalelor cauze generatoare, în zilele si intervalele orare cunoscute cu risc sporit de accident. La actiuni vor lua parte, pe lângă politistii rutieri si politistii de la formatiunile de ordine publica, si politistii de la cele 12 Posturi de politie din comunele tranzitate de DN 2. Intr-un top al comunelor in care s-au intregistrat cele mai multe accidente rutiere grave figureaza pe primul loc Filipesti si Saucesti, câte 5, apoi Sascut si Racaciuni câte 3, si Nicolae Balcescu, cu 2. Exista insa si comune tranzitate de DN 2 in care nu s-a inregistrat niciun accident grav de circulatie, Orbeni, Valea Seaca si Itesti. „Dimensionarea fortelor angrenate va tine cont de intensitatea traficului rutier si problematica specifica fiecarui sector de drum”, a declarat comisar Dorin Roman, seful SPR Bacau.
Dan MINDIRIGIU
Asa domnilor puneti foto in ziare cu politisti adevarati care muncesc si stiu cu ce se mananca viata de politie rutiera nu cu usuratice ca doamna SCRIITORU care inafara de anumiti colegi nu mai stie nimic.
nu cel de la circulatie, ci ala de la judiciar(furturi auto), ca ala munceste zi si noapte si prinde infractorii adevarati, ca sa contrazic jumatate din comentariul anterior……
o sa mai dureze pana ce politistii adevarati o sa se detaseze de cei care se autointituleaza politisti~…
si mai ales ca politia bacau a scapat de ISACHI, cel care credea ca politia se termina cu el, mai este un pic si scapa si de bujor a lui ISACHI, SI O SA FIE ALTFEL DE POLITIE
bine zis de isachi cel care facea ancheta cu bata pana acu citiva ani……..oare pe unde se ascunde…..?
varza politstii