Constructorii bacauani nu mai au cautare la Primaria Bacau

construc.jpgPasajul rutier subteran Oituz- Stefan Guse va fi construit de un consortiu, in care “pionul” principal este o firma din Italia. Este vorba despre Procom, care a mai executat lucrari in România, cea mai importanta fiind un pod peste râul Olt in lungime de 320 m. Conform afirmatiilor viceprimarului Dragos Luchian, Procom va lucra la pasaj impreuna cu Pa&Co Oituz si Societatea de Constructii Cai Ferate Iasi.

Viceprimarul Dragos Luchian spune ca italienii au venit cu pretul cel mai mic si cu un termen de executie ce se situaza intre 24 si 48 de luni. Interesant este ca firma italiana are o sucursala la Bucuresti, , infiintata in 2003, care a suferit, in 2007 pierderi nete de 947 lei. Conform datelor furnizate de Ministerul Finantelor, SC Procom SRL Italia-sucursala Bucuresti nu are nici un angajat. Constructia pasajului rutier subteran este cea de a doua investitie majora din Bacau care este data pe “mâna” italienilor. Lucrarile de modernizare al Teatrului de Vara Bacau sunt facute de firma Dieffe Coperture .

Licitatie tinuta pe SEAP

Pe 22 mai, Primaria Muncipiului Bacau a depus pe SEAP anuntul de intentie cu termen limita de depunere a ofertelor, 2 iulie a.c. Printre conditiile impuse de beneficiar se numara: depunerea unei garantii de 450.000 lei, firma sa aiba o cifra de afaceri de cel putin 6,25 milioane de lei in ultimii trei ani, sa aiba experienta necesara pentru executarea unei astfel de lucrari, etc.. Criteriile care au primat la selectarea câstigatorului au fost: pretul oferit (pondere de 70 la suta), durata de executie (pondere 10 la suta) sI termenul d eplata al facturilor (10 la suta).

Investitie cu fonduri europene

Proiectul “Pasaj rutier subteran Oituz-Stefan Guse” va fi realizat prin intermediul
Programului Operational Regional 2007-2013, Axa Prioritara 2-“Imbunatatirea infrastructurii regionale si locale de transport, domeniul major de intervenetie 2.1. Reabilitarea si modernizarea de drumuri judetene, strazi urbane-inclusiv constructia, reabilitarea soselelor de centura”. Valoarea totala a proiectului este de 30.765.172, 65 lei, asistenta financiara nerambursabila fiind de 24.595.342, 24 lei. Pasajul rutier subteran va asigura legatura rutiera directa a traficului de pe strada Stefan Guse cu centrul municipiului Bacau, pe strazile Oituz, Ionita Sandu Sturza si Vasile Alecsandri. Investitia va permite legatura rutiera directa a traficului de pe strada Stefan Guse cu centrul municipiului Bacau-strada Garii, eliminând astfel ruta ocolitoare pe la bariera de cale ferata instalata pe CF Bacau-Bucuresti.
De asemenea, pasajul va asigura accesul rapid spre si dinspre iesirea catre municipiile Onesti, Târgu Ocna, Slanic Moldova, Târgu Secuiesc, Sfântu Gheorghe, Brasov. Prin implementarea proiectului se va reduce timpul de calatorie in interiorul orasului, varianta rutiera rezultata ca urmare a constructiei pasajului fiind cu 1,3 km mai scurta decât cea existenta in prezent. Pasajul va avea o lungime totala de 261,57 m si va fi compus pornind dinspre strada Stefan Guse, pe sub cele 14 linii de cale ferata, spre strada Garii, din trei zone distincte: rampa Stefan Guse-va avea o lungime de 107,07 m., pasajul rutier subteran propriu-zis va avea o lungime de 86,70 iar rampa Oituz va avea o lungime de 67,80 m. Continuitatea traficului pe strada Garii, respectiv Constantei va fi asigurata prin doua pasaje superioare in lungime de 16m, respectiv 10m.

Comentarii

  1. da limbistului de goian nu-i da nimic romica? sa suga si el o felie de paine de la primarie…

Adauga un comentariu

*