Noul proiect elaborat de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovarii si discutat, timp de aproape o saptamâna, cu reprezentantii federatiilor sindicale reprezentative din invatamânt, propune printre altele ca evaluarea elevilor din ciclurile primar si gimnazial sa se realizeze dupa clasa a IV-a si dupa clasa a VIII-a, ca momente esentiale ale unui proces de evaluare nationala care are ca principal obiectiv sprijinirea orientarii scolare si profesionale. Minstrul Educatiei, Ecaterina Andronescu, a precizat ca aceste evaluari nationale vor fi realizate dupa modelul testarii internationale standardizate, „urmarind modul în care elevul a atins cele 8 competente – cheie ale educatiei obligatorii”. Notarea va ramâne ca si pâna acum, cu calificative în clasele primare si cu note de la 1 la 10 pentru restul învatamântului preuniversitar. Ecaterina Andronescu a mai precizat ca si trecerea de la gimnaziu la liceu se va realiza dupa o formula noua, pe baza unui proces de consiliere, orientare scolara si profesionala, proces în care vor fi luate în considerare media generala a claselor V-VIII, ca indicator general privind pregatirea elevilor si rezultatele de la evaluarea nationala sustinuta la sfârsitul clasei a VIII-a, fara a preciza insa ce pondere va avea fiecare din cele doua indicatoare. Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovarii s-a angsajat sa elaboreze, pâna la inceperea noului an scolar, o metodologie care sa reglementeze noua formula de trecere de la gimnaziu la liceu. (St.O.)