Vânzătorii de maşini second-hand nu se bucură de prea mulţi clienţi, chiar dacă în ultimele luni au scăzut drastic preţurile. Re prezentanţii târgului Autovit Bucureşti susţin că în weekend, atunci când e deschis parcul, se vând între 11 şi 14 maşini. Ieri, în jurul prânzului, în parcul auto erau foarte puţini cei care studiau oferta de maşini rulate.
O bună parte dintre ofertanţi erau cei care vând maşini aduse din străinătate. Aceştia spun că au scăzut foarte mult preţurile pentru că oamenii nu prea mai au bani.„Dau şi eu la preţurile care sunt acuma. Anul trecut, maşina asta o vindeam urgent cu 8.500 de euro, acum o dau cu 5.800. Asta e lumea, nu are bani şi caută ieftin, la rândul meu caut şi eu să vând cât mai bine”, explica situaţia Liviu, care încerca să vândă un Peugeot 307, full options, cu 126.000 de kilometri rulaţi.
Un alt vânzător încerca să vândă un Fiat Punto din 2004, rulat 80.000 de kilometri, cu 3.900 de euro. Până la urmă, după negocieri, ar fi de acord să lase cam 400 de euro ca să o vândă mai repede.
„Maşina e bună, dar e o perioadă mai grea pentru mine acum şi vreau să o vând ca să-mi termin casa. Pentru familie avem un Tico şi, până una-alta, ne ajunge maşina aia”, declara vânzătorul. În zona în care sunt majoritare Daciile, un vânzător încerca să obţină 3.550 de euro pe un Logan Laureat, dar e dispus să negocieze până să ajungă „cam pe la un 3.200”. „Facem şi un test, iar cu actele s-ar rezolva repede. Eu mă ocup de vânzări doar cu maşini româneşti şi zic că-s mai bune, plus că îţi vine mai uşor cu piesele”, a adăugat vânzătorul.
După o negociere mai serioasă, se putea bate palma pentru un Fiat Stilo din 2004, cu 82.000 de kilometri, la 3.400 de euro,cu 450 de euro mai puţin decât se cerea iniţial. „Aduc şi maşini la comandă pentru cei care doresc, din Italia, Franţa şi Germania. Nu prea mai merge cu treaba asta, pentru că nu sunt bani”, a explicat proprietarul Fiatului.