Costurile cardurilor, scoase la vedere

carduri.jpgO veste bună pentru deţinătorii de carduri. Băncile emitente ar putea fi obligate să ofere informaţii detaliate despre toate taxele şi comisioanele pe care trebuie să le plătească un posesor de card. Bancherii se opun deoarece şi-ar putea pierde clienţii. Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Bogdan Pandelică a declarat azi că legislaţia va fi modificată astfel încât şi deţinătorii de carduri să aibă acces la informaţii detaliate, aşa cum se întâmplă în cazul celor care iau credite, informează Mediafax. „Consumatorul trebuie să ştie exact costurile totale ale unui serviciu financiar. În ordonanţa 174/2008 erau deja prevăzute DAE (dobânda anuală efectivă – n.r.) şi alte costuri ale creditelor, iar acum au fost suplimentate aceste prevederi şi pentru carduri. Am primit un punct de vedere al băncilor, avem o problemă, dar vom mai discuta”, a declarat Bogdan Pandelică. Şeful serviciului juridic din cadrul ANPC, Mihaela Groza, spune că „este normal” ca fiecare client să ştie ce costuri va suporta dacă retrage bani sau face orie altă operaţiune cu cardul. Bancherii însă nu au primit prea bine propunerile ANPC, Asociaţia Română a Băncilor motivând că aplicarea noilor măsuri necesită timp şi bani. Bogdan Pandelică spune că vor mai avea loc negocieri după ce bancherii se vor întoarce din concedii.

Mai puţine reclamaţii

ANPC a elaborat o ordonanţă de urgenţă pentru protecţia consumatorului în relaţia cu băncile, act care a intrat în vigoare la finele anului trecut. Documentul prevede obligativitatea ca băncile să modifice dobânzile în funcţie de indici de referinţă ai pieţei, independent de voinţa băncii. În contracte trebuie prezentată şi formula prin care se modifică aceşti indici de referinţă şi calculul dobânzii. Totodată, înainte de a umbla la comisioane, băncile trebuie să anunţe consumatorul şi să obţină acordul lui. Anul trecut, peste 4.000 de clienţi nemulţimiţi au reclamat la ANPC faptul că băncile au crescut nejustificat dobânda şi comisioanele prevăzute în contracte. În plus, au introdus comisioane noi sau au uitat să facă anumite operaţiuni.ANPC a aplicat amenzi de 880.600 lei bancherilor. Anul acesta, Autoritatea a primit peste 1.200 de reclamaţii împotriva băncilor. Reducerea numărului de sesizări se datorează îngheţării creditării.

Adauga un comentariu

*