In 30 de zile, consoritiul format din SC Procom SRL-Ceprano, Italia, SC Cosbau SPA Nalles Italia, Pa&Co International, SC Compania Constructii Feroviare SA Campulung Moldovenesc si SC Proiect CF Bucuresti vor primi amplasamentul pe care se va construi Pasajul rotier-subteran „Stefan Guse-Oituz. Firmele si-au impartit deja „cascavalul”, adica 20,4 milioane de lei, fara TVA, pret declarat castigator pe licitatia de pe SEAP. Italienii de la Procom vor lua 49,8%, Pa&Co tot 49,8 procente iar celelalte trei societati diferenta. Grigore Ioanid, cetatean romano-italian si reprezentantul SC Procom SRL spune ca utilajele si forta de munca va fi asigurata de pe plan local, din Italia urmand sa fie aduse utilaje doar in cazuri extreme. El a fost destul de sumar atunci cand a prezentat firma pe care o reprezinta si lucrarile de acelasi gen executate de-a lungul timpului. La conferinta de presa organizata de municipalitate a participat si Dorin Roman, sef serviciu SPR. El a afirmat ca pentru serviciul politiei rutiere lucrarile la pasaj vor avea prioritate zero. „Am luat in calcul doua rute ocolitoare iar agentii nostri vor fi prezenti in permanenta pe traseul ales pentru defluitizarea traficului si indrumarea conducatorilor auto”, spune Dorin Roman.
Proiectul “Pasaj rutier subteran Oituz-Stefan Guse” va fi realizat prin intermediul Programului Operational Regional 2007-2013, Axa Prioritara 2-“Imbunatatirea infrastructurii regionale si locale de transport, domeniul major de intervenetie 2.1. Reabilitarea si modernizarea de drumuri judetene, strazi urbane-inclusiv constructia, reabilitarea soselelor de centura”. Valoarea totala a proiectului este de 30.765.172, 65 lei, asistenta financiara nerambursabila fiind de 24.595.342, 24 lei. Pasajul rutier subteran va asigura legatura rutiera directa a traficului de pe strada Stefan Guse cu centrul municipiului Bacau, pe strazile Oituz, Ionita Sandu Sturza si Vasile Alecsandri. Investitia va permite legatura rutiera directa a traficului de pe strada Stefan Guse cu centrul municipiului Bacau-strada Garii, eliminând astfel ruta ocolitoare pe la bariera de cale ferata instalata pe CF Bacau-Bucuresti. De asemenea, pasajul va asigura accesul rapid spre si dinspre iesirea catre municipiile Onesti, Târgu Ocna, Slanic Moldova, Târgu Secuiesc, Sfântu Gheorghe, Brasov. Prin implementarea proiectului se va reduce timpul de calatorie in interiorul orasului, varianta rutiera rezultata ca urmare a constructiei pasajului fiind cu 1,3 km mai scurta decât cea existenta in prezent. Pasajul va avea o lungime totala de 261,57 m si va fi compus pornind dinspre strada Stefan Guse, pe sub cele 14 linii de cale ferata, spre strada Garii, din trei zone distincte: rampa Stefan Guse-va avea o lungime de 107,07 m., pasajul rutier subteran propriu-zis va avea o lungime de 86,70 iar rampa Oituz va avea o lungime de 67,80 m. Continuitatea traficului pe strada Garii, respectiv Constantei va fi asigurata prin doua pasaje superioare in lungime de 16m, respectiv 10m. Florin CRETU