Schimbare de macaz la OTIMMC Bacau

imm.jpgNicolae Zaharia este noul director al Oficiului Teritorial pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie (OTIMMC) Bacau.

La ceremonia de investire, prefectul Constantin Dorian Pocovnicu i-a solicitat noului director sa transforme Oficiul intr-o institutie vizibila si deschisa tuturor intreprinzatorilor. “Oficiul trebuie sa aiba un rol esential in mediul economic din Bacau. Va aflati in plin proces de implementare al Programului START, trebuie sa fiti credibili in fata micilor intreprinzatori, sa-i sprijiniti si sa ii sustineti. Pentru Institutia Prefectului, pentru mine personal, este ultima investire a unui director la un serviciu deconcentrat. Deoarece rolul dumneavoastra, ca institutie este mai mult decât important voi dispune sa fiti reprezentati in toate comisiile Colegiului Prefectural”, a afirmat prefectul Constantin Dorian Pocovnicu.
Nicolae Zaharia a subliniat faptul ca oficiul pe care de ieri il conduce acopera necesitatile imm-urilor din trei judete: Bacau, Neamt si Suceava. “Avem sansa sa punem umarul pentru sprijinirea mediului de afaceri. In portofoliul OTIMMC Bacau avem aproximativ 40.000 de societati care au nevoie de sprijinul nostru”, a afirmat Zaharia. Cea mai stringenta problema a noii conduceri OTIMMC Bacau consta in gasirea unui sediu adecvat, “vizibil”, desfasurarii activitatii de profil. In prezent, sediul oficiului se afla pe Strada Mihai Viteazu, nr.1, sc. D, cu intrare dinspre Piata Centrala. “Sediul este greu de gasit de beneficiarii serviciiilor noastre, calea de acces este improprie, nu dispunem de locuri de parcare”, spune directorul executiv Nicolae Zaharia. Acesta a primit asigurari ferme de la prefectul Pocovnicu de sprijin in rezolvarea acestei probleme.

START la banii pentru IMM

Pe 19 iunie s-a aprobat Procedura de Implementare a Programului pentru dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale in rândul tinerilor si facilitarea accesului la finantare, program cunoscut sub numele de “START”. Obiectivul urmarit de program il constituie dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale bazate pe cunoastere în scopul implicarii tinerilor in structuri economice private si stimularea înfiintarii de noi microîntreprinderi prin cresterea potentialului de accesare al surselor de finantare. Procedura de implementare a Programului pentru dezvoltarea abilităţilor antreprenoriale în rândul tinerilor şi facilitarea accesului acestora la finanţare START se va derula în două etape. In prima etapa s-au organizat cursuri de pregatire antreprenoriala destinate beneficiarilor eligibili în domenii de interes pentru dezvoltarea capacitatilor antreprenoriale, în scopul dobândirii cunostintelor teoretice si cu aplicabilitate practica, necesare începerii si dezvoltarii unei afaceri. La sfârsitul cursului, fiecare participant a putut elabora un plan de afaceri în vederea participarii la cea de a doua etapa. “Etapa II consta in finantarea implementarii celor mai bune Planuri de Afaceri prin sprijin financiar sub forma de alocatie financiara nerambursabila in limita bugetului alocat sau finantare sub forma de credit bancar. În cadrul acestei etape se accorda sprijin financiar cu sau fara credit bancar pentru finantarea celor mai bune planuri de afaceri”, ne-a declarat Nicolae Zaharia. Pe schema de finantare cu credit bancar, alocatia financiara nerambursabila este de maxim 49 de procente din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului de investitii, dar nu mai mult de 60.000 lei de beneficiar. Creditul bancar va fi de maxim 41% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului de investitii, dar nu mai mult de 50.000 lei/beneficiar, credit acordat de catre banca selectata de Agenţie Nationala. Pe aceasta schema, contributia proprie va fi de minim 10% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului de investitii. Pe schema de finantare fara credit bancar, alocatia financiara nerambursabilă va fi de maxim 49% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului de investitii, dar nu mai mult de 60.000 lei/beneficiar iar contributia proprie de minim 51% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului de investitii. La nivelul OTIMMC Bacau au fost deja aprobate sase astfel de planuri de afaceri, care insumeaza ca alocatie financiara 250.000 lei. “Doua planuri de afaceri sunt din Bacau, trei din Neamt si unul din Suceava dar, mai avem in studiu si analiza inca 22 de astfel de planuri”, a mai afirmat Nicolae Zaharia, director executive OTIMMC Bacau. Florin CRETU

Adauga un comentariu

*