Exercitiu de protectie civila la statia CFR Bacau

pompieri-cfr.jpgVineri, 21 august, la ora 11.30, în statia CFR Bacau s-a desfasurat un exercitiu de protectie civila pentru verificarea capacitatii de interventie a structurilor cu atributii în domeniul situatiilor de urgenta organizate la nivelul CFR Bacau, în cazul producerii unui cutremur de pamânt.

Exercitiul a avut drept tema „Activitatea Celulei pentru Situatii de Urgenta din cadrul Regulatorului de Circulatie Bacau, a formatiunilor de interventie proprii, în cooperare cu structurile specializate din subordinea ISUJ Bacau, structuri ale administratiei publice locale cu responsabilitati în domeniul situatiilor de urgenta pentru limitarea si înlaturarea urmarilor unui incendiu, la un vagon tip cisterna încarcat cu motorina, provocat de un cutremur de pamânt”.
Simularea s-a desfasurat in doua etape. Prima etapa a constituit-o limitarea si înlaturarea urmarilor producerii unui cutremur de pamânt, iar cea de a doua localizarea si lichidarea unui incendiu produs la un vagon de tip cisterna, ca urmare a replicilor cutremurului de pamânt.

„Cutremur” in gara Bacau!

Vineri, 21 august, ora 11.31, a avut loc un cutremur de pamânt cu epicentrul în zona Vrancea, cu o magnitudine de 6,7 grade pe scara Richter. Cutremurul s-a simtit si în zona de Nord-Est a tarii. Municipiul Bacau a fost grav afectat, înregistrându-se importante pagube materiale. Ca urmare a cutremurului de pamânt, la sosirea trenului 52521 în statia CFR Bacau, la linia 24, la trecerea peste schimbatorul de cale M 102, vagonul 13 din compunerea garniturii a deraiat. Din cauza socului produs, s-au rupt tuburile de aer si cârligul de tractiune, iar dupa aproximativ 40 de metri, trenul s-a oprit. Echipa de revizie a „CFR Marfa” a înstiintat IDM de serviciu, seful statiei CFR Bacau si seful de tura RC. La fata locului s-a deplasat seful statiei, care a constatat ca vagonul deraiat era un vagon tip cisterna, continutul acestuia fiind incendiar si explozibil, conform indicatiilor de pe indicatoarele si etichetele de avertizare. In urma deraierii, cisterna vagonului prezinta scurgeri de continut, macazul M 102 si cutiile de conexiuni aferente au fost avariate, împamântarea stâlpului LC 106 s-a rupt, traversele de la locul deraierii au fost distruse iar terasamentul avariat. De asemenea, s-a constatat un început de incendiu sub vagonul deraiat. În imediata vecinatate a locului în care s-a produs accidentul, pe linia 5, se afla garat un tren de persoane. Doi salariati ai CFR, surprinsi în zona, au fost intoxicati cu fum.
După verificarea documentelor de transport, s-a constatat ca in cisterna se aflau 40 de tone motorina. Prin acest exercitiu s-a urmarit perfectionarea dedeprinderilor membrilor Celulei pentru Situatii de Urgentaă în vederea pregatirii si prezentarii propunerilor pentru luarea deciziei pentru interventie, antrenarea personalului de serviciu din Statia CFR Bacau în organizarea si desfasurarea operatiunilor de interventie pâna la sosirea personalului specializat al ISUJ Bacau, precum si activitatea personalului de serviciu din cadrul statiei CFR Bacau în cazul producerii unui cutremur de pamânt urmat de un incendiu.
Dan MINDIRIGIU

Adauga un comentariu

*