Cei care vor sa devina dascăli vor trebui sa treaca printr-un stagiu de un an, înainte de a intra la catedra.
Miza reformei din învatamânt este aceea a calitatii actului educational, pe lânga aspectele tehnice privind organizarea si desfasurarea examenelor, vocatia si gradul de pregatire ale dascalilor fiind cruciale. Cei care s-au ocupat pâna acum de educatie dar si cere se ocupa de-acum inainte considera izolate cazurile de profesori nepregatiti, dar admit ca de calitatea cadrului didactic depind performantele scolare. Potrivit afirmatiilor fostuluyi minisdtru al MEC, Ecaterina Andronescu, „asemenea oameni nu ar trebui sa ramâna în sistem”. În ceee ce priveste continutul propiu-zis al reformei, noua lege a educatiei contine prevederi care îl vizeaza strict pe dascal, a carui formare trebuie sa fie continua si care va intra, de acum înainte, mult mai greu în sistem, criteriul fiind dublu, cel al bagajului de cunostinte, dar si vocatia de mentor. Astfel, noua lege prevede ca, dupa absolvirea studiilor, cadrul didactic sa nu intre direct la catedra, ci sa treaca printr-un an intermediar, un an în care va fi sub îndrumarea unui mentor si la finele caruia va sustine un nou examen. Acest examen va avea o prima proba eliminatorie, prin care i se testeaza abilitatile de pedagog, dupa care va sustine o proba teoretica. In acest fel, selectia ar fi mult mai temeinica, iar profesorii vor fi stimulati sa se auto-formeze. Ramâne de vazut in ce masura, noul ministru al Educatiei va mai tine cont de prevederile unei legi adoptate pe vremea ministrului Andronescu.