Peste 750 de gradinite vor fi finalizate prin reabilitare si constructie pâna în 2011 prin programul reforma educatiei timpurii, a declarat în cadrul mesei rotunde internationale „Investitii eficiente în dezvoltarea timpurie a copilului“, secretarul de stat în cadrul Ministerului Educatiei, Cercetarii si Inovarii (MECI), Oana Badea. Astfel, din cele aproximativ 750 de gradinite, 194 au fost finalizate, 70 se afla în diferite stadii de finalizare, 11 în stadiu de proiectare si cele mai multe, 455, urmeaza sa fie finalizate pâna în 2011. Potrivit secretarului de stat, un alt proiect privind reabilitarea si constructia de gradinite este cel privind reforma educatiei incluzive. Acesta are ca scop finalizarea altor 70 de gradinite.
„În vederea educatiei timpurii, vom valorifica orice spatiu existent“, a explicat reprezentantul MECI. Demnitarul a subliniat ca un rol important îl vor avea si consiliile locale.
Oana Badea a precizat ca personalul care va fi implicat în educatia timpurie va trebui sa absolve un modul suplimentar în acest sens. Badea a mai afirmat ca, prin schimbarea programei scolare pe toate ciclurile, si proiectarea didactica va suferi modificari. În opinia sa, este mult mai importanta învatarea copiilor din acest segment de vârsta prin joc, decât prin a face semne ortografice înainte de a începe scoala. Secretarul de stat a aratat ca, pe segmentul de vârsta patru luni-trei ani, este foarte importanta dezvoltarea copilului nu numai din punct de vedere medical, dar si cognitiv. „În cresa, cea mai mare parte este dedicata partii de sanatate, si nu celei cognitive a copilului”, a explicat Badea.