Cod deontologic unic al ziaristilor

Conventia Organizatiilor de Media (COM) a adoptat Codul Deontologic Unic pentru presa autohtona, care unifica principiile deontologice pe care aceste organizatii le promovau individual pâna acum. Dezbaterile COM, în urma carora participantii s-au pus de acord privind un set de reguli ce are sanse sa fie asumat de întreaga piata mass media, au avut loc în cadrul programului Autoreglementarea în media, demarat în urma cu un an si jumatate, precizeaza organizatorii, Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI), ActiveWatch –Agentia de Monitorizare a Presei, si Konrad Adenauer Stiftung – Media Program, cu sprijinul Open Society Institute. Citam prima regula a Codului deontologic unic al ziaristilor: 1. JURNALISTUL SI MASS-MEDIA:
1.1 Jurnalistul este persoana care se ocupa de colectarea, fotografierea, înregistrarea, redactarea, editarea sau publicarea de informatii referitoare la evenimente locale, nationale, internationale de interes public, cu scopul diseminarii publice, câstigându-si traiul în proportie semnificativa din aceasta activitate. 1.2. Jurnalistul îsi va exercita profesia în scopul servirii interesului public, conform propriei sale constiinte si în acord cu principiile prevazute de normele profesionale si prezentul Cod Deontologic. 1.3. În acceptiunea acestui cod, mass-media reprezinta totalitatea mijloacelor de informare în masa indiferent de platforma tehnologica, înfiintate si administrate în acest scop. 2. INTEGRITATE: 2.1. Jurnalistul este dator sa semnaleze neglijenta, injustitia si abuzul de orice fel.
2.2 Jurnalistul are dreptul de a fi informat, la angajare, asupra politicii editoriale a institutiei mass media. 2.3. Jurnalistul are dreptul de a se opune cenzurii de orice fel.
2.4. Jurnalistul are dreptul la clauza de constiinta. El are libertatea de a refuza orice demers jurnalistic împotriva principiilor eticii jurnalistice sau a propriilor convingeri. Aceasta libertate deriva din obligatia jurnalistului de a informa publicul cu buna-credinta. 2.5. Implicarea jurnalistului în orice negocieri privind vânzarea de spatiu publicitar sau atragerea de sponsorizari este interzisa.

Comentarii

  1. Mai sa fie! V-ati gasit nasul!

Adauga un comentariu

*