Ambasada României la Madrid informeaza ca Ministerul Administratiei si Internelor continua dotarea serviciilor publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple cu echipamente tehnice necesare eliberarii pasapoartelor simple electronice, transmite Romanian Global News, care citeaza misiunea diplomatica româna din capitala Spaniei. In aceste conditii, misiunile diplomatice si oficiile consulare nu mai pot prelua cereri de pasapoarte simple pentru persoanele cu domiciliul in judetele urmatoare, prezenta titularilor in tara devenind obligatorie. Incepand cu data de 9.11.2009, nu se mai primesc cereri pentru judetele Alba, Vaslui, Botosani, Mures, Maramures, Suceava, Neamt, Iasi si Mehedinti. Incepând cu data de 16.11.2009, nu se mai primesc cereri pentru judetelele Constanta, Tulcea, Bacau, Olt si Sibiu.
Incepând cu data de 23.11.2009, nu se mai primesc cereri pentru judetele Timis, Teleorman, Vrancea, Brasov, Hunedoara si municpiul Bucuresti. Cetatenii care au domiciliul permanent in strainatate pot depune cereri de pasapoarte cu domiciliul in strainatate (C.R.D.S) la misiunile diplomatice si oficiile consulare, având in vedere ca aceste documente se proceseaza inca la Directia Generala de Pasapoarte. Totodata, reamintim lista judetelor care, de la 1 septembrie 2009 si pâna in prezent, primesc numai cereri pentru eliberarea pasapoartelor simple electronice si a pasapoartelor simple temporare: Arad, Arges, Bihor, Bistrita Nasaud, Braila, Buzau, Ca’larasi, Caras Severin, Cluj, Covasna, Dâmbovita, Doloj, Galati, Giurgiu, Gorj, Harghita, Ialomita, Ilfov, Prahova, Salaj, Satu Mare si Vâlcea.