Peste 2.000 de români morti in accidente rutiere in 2009

4.jpgRomânia se afla pe primul loc in UE in privinta ratei evenimentelor rutiere soldate cu morti sau raniti grav. Din 1990 pâna azi, peste 62.000 de români au murit in evenimente rutiere. In primele zece luni ale lui 2009, au murit in accidente rutiere peste 2.000 de români, din care peste 400 copii si adolescenti!

Cu ocazia zilei internationale a comemorarii victimelor evenimentelor rutiere, care se desfasoara la nivel mondial pe 15 noiembrie, Asociatia Victimelor Accidentelor de Circulatie – AVAC, International Road Safety Academy Association -IRSA si Federatia Româna pentru Asistarea Victimelor Accidentelor – FRAVA trag un semnal de alarma cu privire la nesiguranta rutiera in România. Ziua internationala de comemorare a victimelor evenimentelor rutiere se desfasoara anual, la nivel mondial, sub sloganul
„Aminteste-ti si reflecta, aminteste-ti si raspunde!” Aceasta hotarâre a fost luata în urma adoptarii rezolutiei ONU din 26 octombrie 2005 ca „modalitate de recunoaştere a memoriei victimelor evenimentelor rutiere şi a suferinţei familiilor acestora”, recomandându-se statelor membre si comunitatii internationale comemorarea corespunzatoare a acestui eveniment.

Realitatile de pe drumurile României

În fiecare an îsi gasesc sfârsitul pe soselele din România peste 3.000 de români, echivalentul unei localitati de dimensiune medie care este stearsa de pe harta tarii! Alte zeci de mii de români ramân cu infirmitati pentru tot restul vietii. România se află pe primul loc în UE în privinta ratei evenimentelor rutiere soldate cu morti si raniti grav. Astfel, din 1990 si pâna în prezent, peste 62.000 de români au murit în evenimente rutiere. De la începutul acestui an, alti 2.000 de români s-au adăugat acestei statistici îngrozitoare. Alarmant este faptul ca aproape 400 din cei care au murit în acest an sunt copii si adolescenti care nu au depasit vârsta de 18 ani. În tarile Uniunii Europene, unde Siguranta Rutiera a devenit Politica de Stat, rezultatele sunt încurajatoare, existând scaderi considerabile de 30 – 50 la suta ale numarului de evenimente rutiere soldate cu morti si raniti cum este cazul in Portugalia, Franta, Anglia, Luxemburg sau Olanda. În acelasi timp insa, România a devenit tara cu cea mai ridicata insecuritate rutiera din Europa.

Sanctionati de UE?

România s-a angajat odata cu aderarea la UE sa reduca numarul deceselor în evenimente rutiere cu 50 la suta pâna în 2010, conform “2001 Transport Policy White Paper”. Nerealizarea acestor obiective si, mai ales, continuarea trendului ascendent poate conduce la adoptarea unor masuri din partea UE. Evenimentele rutiere constituie cauza mortalitatii numarul unu pentru tinerii între 16 si 24 de ani si cauza mortalitatii numarul doi pentru categoria 15 – 44 ani.
Pierderile economice sunt estimate la 1,5 – 2 la suta din PIB, fiecare decedat costând bugetul statului circa 150.000 Euro – costurile de interventie, spitalizare, taxe etc. Trebuie semnalat si modul defectuos în care functioneaza Justitia, precum si lacunele legislative existente.

Congresul de preventie a evenimentelor rutiere, in România

„În fiecare an, peste 1,2 milioane de oameni mor în urma evenimentelor rutiere si 50 de milioane sunt ranite, echivalentul numarului total al locuitorilor celor mai mari cinci orase ale lumii…” (conform Raportului OMS). Comemorarea victimelor evenimentelor rutiere ofera anual oportunitatea constientizarii acestei situatii, subliniind nevoia de a initia si promova masuri de control a acestei majore probleme de sanatate publica si sociala. Deoarece anul viitor în România urmează să se organizeze Congresul de prevenţie a evenimentelor rutiere, considerăm că 2010 trebuie declarat „Anul prevenirii şi îmbunătăţirii siguranţei rutiere în România”.Comemorarea victimelor este cu atât mai importanta cu cât cei mai multi sunt tineri, multe dintre evenimente puteau si trebuiau prevenite si, de multe ori, raspunsul catre victime este inadecvat, crud si nepotrivit pierderii suferite. Asociatia Victimelor Accidentelor de Circulatie considera ca siguranta rutiera în România trebuie sa constituie Politica de Stat si, în acest sens, a transmis un apel catre candidatii la presedintia României sa sprijine masurile de prevenire si reducere a evenimentelor rutiere. Nesiguranta rutiera este o problema majora în România care, din pacate, este neglijata. (D.M.)

Comentarii

  1. un vitezoman200km/h a zis:

    in germania nu mor atatia in franta,austria , de ce……………..
    Reguli mai stricte la camionagii
    DE CE CAND IESE ARR pe traseu nu mai vezi un camin pt ca totul e pe NASPA

    Degeaba dati voi cu parerea atata timp cat
    1. DETECTORUL RADAR -este permis „doar in romania”
    2.Nu sunt radare perfomante adica sistemul de EMISIE LA COMANDA(emite unda doar inb momentulcand trece cu viteza
    3.Radare cu salt de frecventa . sa nu poata fi detectat
    4. Amenzi mai mari la viteza
    5.Reguli mai stricte la obtinerea permisului de conducere

  2. Sărut me2na doamnă Bianca,Accidentul rutier, a cărei vicitmă ați fost, a fost produs din culpa exclusivă a celeilalte părți implicate een accident, din ceea ce ne-ati relatat Pe2nă la 10 zile de eengrijiri medicale eenscrise een certificatul medico-legal nu se eentocmește dosar penal dece2t dacă autorul producerii accidentului a comis fapta ilicită printr-o infractiune (ex. cu o alcoolemie mai mare de 0,8 la mie ).Prin faptul că dumneavoastră een declarația dată een fața organului de poliție ați declarat că nu aveți nici o pretentie de natură materială sau penală față de autorul accidentului, după primirea rezultatelor de la medicină legală, poliția vă va inmana un exemplar din proces verbal de contraventie. Oricum, cei de la poliție trebuie să vă elibereze o autorizatie de repararție, een care să indice pagubele vizibile ale autoturismului dumneavoastră.Referitor la faptul că ați declarat la poliție că nu aveți pretenții civile față de autor, declarație care nu a fost dată een urma unei tranzacții, nu exonerează pe Asigurătorul RCA să despăgubească.Faptul că ați avut vătămări corporale ușoare, een opinia noastră pe2nă la 8 zile de eengrijiri medicale, nu are nici o relevanță pentru daunele materiale (paguba) suferită de dumneavoastră prin avarierea autovehiculului. Referitor la despagubirea auto vă rog să citiți: Pași de urmat een caz de accident minor (pasul 1, 2, 3), precum și Dauna totala din accident. Articolele de mai sus se gasesc pe acest site si vin in inteempinarea dumneavoastră. De asemenea, dacă intrați pe blog veți găsi multe articole care vă vor fi de un real folos.Pentru alte nelămuriri, nu ezitați să ne scrieți!cen speranța că vă suntem de folos, vă doresc o seară frumoasă și să treceți cu bine peste acest incident.Alături de dumneavoastră și de alți prejudiciați,Artur Vutcovici

Adauga un comentariu

*