„Duster va răspunde nevoilor celor care îşi doresc un 4×4 veritabil, încăpător şi accesibil ca preţ”, a declarat Beatrice Fourcher, director de produs in cadrul Renault, marţi, în momentul lansării de la Geneva a SUV-ului Duster.
Dacia a prezentat la Geneva primul său Sports Utility Vehicle din istoria mărcii. Evenimentul se datorează colaborării cu Renault, care a adus pe piaţă în ultimii ani o gamă complexă de maşini competitive, capabile să se bată de la egal la egal cu firme de renume de pe piaţa auto. Mai mult, Dacia se bucură de un succes neaşteptat în Europa, Germania fiind doar una dintre ţările în care modelul Logan s-a vândut foarte bine, în detrimentul unor mărci importante.
Grupul Renault a investit, din 1999 şi până în prezent, peste 600 de milioane de euro în modernizarea echipamentelor de producţie ale uzinei de la Piteşti. Autoturismele produse atât în ţară cât şi în străinătate sunt comercializate astăzi în peste 40 de ţări.
De la modelul 1100 la primul SUV. Vezi istoria în imagini a celui mai mare brand auto românesc
Dacia Duster, primul SUV românesc
„Dacia Duster este un vehicul economic dar şi cel mai uşor de întreţinut din clasa sa. Duster nu are niciun concurent pe piaţă în privinţa preţului şi a ceea ce oferă”, a spus Beatrice Fourcher la Salonul Auto de la Geneva.
Dacia Duster, primul SUV din istoria mărcii a fost lansat marţi la Salonul Auto de la Geneva şi are şanse reale să ajungă cea mai vândută maşină din segmentul de piaţă din care face parte. Principalul avantaj este preţul său convenabil. Compania a făcut publică lista de preţuri al primului SUV care costă de la 10.500 euro în versiunea 4×2 şi de la 12.300 euro în versiunea 4×4.
În funcţie de dotări şi capacitate cilindrică, preturile pot ajunge la 15.600 euro (pentru versiunea cu dotări maxime şi motor diesel de 1,5 l şi 110 CP). Doritorii pot comanda noul SUV chiar de marţi, însă livrarea nu va fi realizată până în luna aprilie.
Printre echipamentele oferite în standard de Dacia Duster (varianta de 10.500 euro, 1.6, 16V, 105 CP, 4×2) se numără: bancheta spate rabatabilă, ABS cu EBV şi asistenţa la frânarea de urgenţă, airbag şofer şi pasager, sistem Isofix pentru scaunul de copil la locurile laterale spate, ASR – ESP (disponibil numai pentru motorul 1.5 dCi 110 CP) şi direcţia asistată hidraulic.
Noul model de la Dacia are o lungime de 4,31 m şi o lăţime de 1,82 m, gabaritul său permiţându-i să evolueze la fel de bine atât în mediu urban, cât şi într-unul offroad. Greutatea sa este de 1.180 kg în versiunea 4×2 şi 1.280 kg în versiunea 4×4.
Dacia Duster va fi disponibilă în versiunile 4X2 şi 4X4, cu o motorizare pe benzină – 1.6 16v 110 CP precum şi cu două motoare diesel – 1.5 dCi de 85 CP şi 1.5 dCi de 105 CP. Consumul mediu este estimat la 5,1 litri la suta de kilometri şi poate ajunge la 7,5 la sută pentru motorizările superioare.