Fischer International, Inspectoratul Şcolar al Judeţului Bacau şi Casa Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacau vor organiza marţi, 13 aprilie 2010, incepand cu orele 10.00, Seminarul Oxford University Press Day. Seminarul de formare se va desfaşura in Sala de conferinţe a I.S.J. Bacau, participanţi fiind profesori de limba engleza, coordonaţi de inspectorul de specialitate, prof. Anca Rafiroiu. Aceştia vor primi certificate din partea Oxford University şi a Casei Corpului Didactic “Grigore Tabacaru” Bacau. „Consideram ca acest seminar de formare este in acelaşi timp oportun şi inedit. In ultimii ani am sesizat un interes sporit din partea colegilor noştri pentru asemenea activitaţi, deoarece predarea limbilor straine, in special a limbii engleze, constituie un demers didactic dificil şi permanet supus schimbarii. Totodata, ne onoreaza şi ne bucura colaborarea cu „Oxford University Press”, reprezentata in Romania de „Fischer International”, ne-a declarat prof. Gabriel Stan, directorul Casei Corpului Didactic Bacau. Tendinţele in predarea limbii engleze sunt intr-o permanenta dinamica, dar doua idei actuale sunt importante, deoarece se concentreaza pe conţinut şi pe beneficiile obţinute odata cu implementarea unor proiecte educaţionale. Seminarul de formare va evidenţia de ce aceste doua idei sunt atat de valoroase, precum şi modul de aplicare la clasa. Aceasta sesiune va explora totodata şi modul in care proiectele educaţionale asigura beneficii multiple pentru dascali şi elevii lor, dar şi contacul cu alte culturi. Apoi vor fi identificate nevoile unei ore de limbi straine şi vor fi analizate cateva exemple practice privitoare la modalitatea prin care elevii noştri pot sa inveţe intr-o maniera mai atragatoare textele din manualele şcolare. Astfel, rolul manualului creşte, deoarece el creeaza un mediu favorabil invaţarii, de care vor beneficia toţi elevii clasei. De asemenea, vor fi identificate cateva activitaţi şi idei practice, ce ii pot ajuta pe elevi sa devina mai inventivi şi autonomi, in procesul de invaţare. Aşadar, aceştia işi asuma responsabilitatea pentru ceea ce invaţa. O alta tema a seminarului de formare face referire la rolul profesorului in procesul de pregatire al elevilor pentru examene şi la menirea manualelor şcolare, care trebuie sa fie flexibile, deci nu foarte tehnice. Cu aceasta ocazie se va discuta despre modul in care manualele pot fi gandite pentru a incuraja reuşita elevilor la examene. De asemenea, va fi sugerata calea prin care elevii pot fi invaţaţi cum sa-şi asume responsabilitatea pentru achiziţiile noi şi se va analiza modul in care profesorii işi pot ajuta elevii prin evaluarea permanenta a progresului acestora.