Marţi, 13.04.2009 a avut loc o videoconferinţă, referitoare la organizarea şi desfăşurarea recensământului populaţiei şi al locuinţelor din România în anul 2011, ce a fost prezidată de Primul Ministru Emil Boc şi Vasile Blaga, Ministrul Administraţiei şi Internelor. Au participat Prefectul Claudiu Bălan, Dumitru Brăneanu -vicepreşedintele Consiliul Judeţean, Eugenia Harja – director Direcţia Judeţeană de Statistică Bacău, Liviu Miroşeanu – director Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Bacău, precum şi reprezentanţii autorităţilor administraţiei publice locale din judeţ (primari/ viceprimari/ secretari). Vasile Blaga a precizat că “România trebuie să efectueze recensământul populaţiei şi al locuinţelorpentru a respecta Regulamentul Parlamentului European şi al Consiliului European care prevede desfăşurarea recensământului o dată la 10 ani” şi a menţionat că în România ultimul recensământ a avut loc în anul 2002.
În vederea desfăşurării recensământului vor fi recrutaţi şi instruiţi în întreaga ţară aproximativ 100.000 de recenzori, 20.000 de recenzori şefi şi 1000 de responsabili de circumscripţii urbane.
Comisiile de recensământ constituite la nivelul municipiilor, oraşelor şi comunelor au ca principale atribuţii în următoarea perioadă:
– constituirea situaţiilor referitoare la nomenclatura stradală şi numerele administrative necesare pentru realizarea materialului cartografic în vederea sectorizării teritoriului în unităţi de recensământ, respectiv planul de situaţii (ortofotoplanuri pe care sunt materializate forma, denumirea străzilor şi numărul administrativ pentru fiecare construcţie);
– întocmirea situaţiei privind denumirile străzilor şi numărului de identificare a imobilelor pentru fiecare construcţie.
Obiectivele principale ale recensământului sunt:
– obţinerea de date statistice care vor reprezenta principalii piloni pentru programele de dezvoltare implementate la nivelul Uniunii Europene şi în special implementarea “Strategiei 2020”;
– actualizarea registrului populaţiei şi a bazelor de date ale locuinţelor;
– realizarea unor anchete statistice în domeniul social;
– realizarea concomitentă în toate statele membre a recensământului facilitează posibilitatea de comparare la nivel Uniunii Europene a situaţiei populaţie şi a datelor privind locuinţele pentru a adopta la nivel european, pe baze solide, măsuri şi acţiuni în direcţia armonizării structurilor economico-sociale precum şi nivelurilor de dezvoltare economică;
– întocmirea listelor de alegători pentru procesele electorale;
– analizarea fluxului migraţiei externe şi imigraţiei, tipurilor de migraţii, sistemului de migraţii inclusiv a migraţiei temporare.
În cadrul videoconferinţei au mai avut intervenţii Vergil Voineagu – preşedinte Institutul Naţional de Statistică şi Mihai Busuioc – director general Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară.
(sursa: comunicat Prefectura Bacău)